Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

COLL vs NORION

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • COLL vs NORION

    Collector Bank bytte namn till Norion Bank för ett tag sedan. Jag ser att COLL ser ut att fortsätta få kurser och att NORION också finns, men verkar inte få kurser efter 231010. I alla fall inte i mina listor.

    Hur är status med NORION i AT?

    Mvh,
    Anders

  • #2
    Tack för tipset! Klicka ENTER på COLL och Radera. Starta om programmet så tas den bort ur databasen och feeden ska starta på NORION istället. Vi flyttar historiken på Kundservice till nya tickern med kvällens upload, så efter ca kl 18:20 ska det gå att tanka ner data till NORION.

    Comment


    • #3
      Jag får nu realtidskurser för NORION men har fortfarande problem med historiska data. Jag gjorde följande:
      - Raderade COLL
      - Startade om AT
      - Laddade kurshistorik för NORION

      -> Tyvärr är fortfarande EOD diagrammet för NORION tomt (utom två datum in oktober)

      Har försökt starta om AT, lägga upp NORION igen, ladda om kurshistorien igen ett par gånger men det verkar inte hjälpa.

      Några idéer?

      Mvh,
      Anders

      Comment


      • #4
        Hm, det var ju svårflirtat! Då tar vi i lite hårdare:

        1. Radera både COLL och NORION, starta om programmet.
        2. Gå till Starta > Sök nya instrument, välj Land=Sverige och markera MidCap samt välj marknadsplats Nasdaq Stockholm AB och Sök.
        3. Markera alla, kryssa bort "Lämna upplagda orörda" > Lägg upp. Nu laddas allt ner på nytt för MidCap och alla ticksize-tabeller uppdateras också.
        4. Starta om programmet igen.
        5. Nu ska det gå att tanka historiken till Norion.

        Comment


        • #5
          Jag testade stegen ovan men tyvärr blev resultatet detsamma. Nerladdningen av historiken ser ut att göra något men diagrammet för NORION är fortfarande tomt (utom gårdagen och två andra dagar i oktober). Både intradags och EOD varianterna.
          Mvh,
          Anders

          Comment


          • #6
            Hm, ring om du har möjlighet så kopplar vi upp TeamViewer.

            Comment


            • #7
              Löste det genom att importera externa EOD data. Det räcker för mig just nu.
              Mvh,
              Anders

              Comment

              Working...
              X