Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

SRBNK(15) vs SB1NO(15)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• SRBNK(15) vs SB1NO(15)

Hej!
    Jag har problem med SB1NO(15). Den får inga kurser och har ingen historik. Jag har provat att radera och lägga upp på nytt (inkl omstarter av AT).
    Misstänker att det kan ha att göra med att den är ny. Det var en sammanslagning av två banker i Norge okt 1 och SB1NO(15) är resultatet av sammanslagningen.
    Den ena av de sammanslagna bankerna var SRBNK(15), vet inte den andra.
    Några idéer?
    Mvh,
    Anders

Hm, jag testade att radera SRBNK(15) genom att klicka ENTER > Radera. Därefter starta om. Sen sökte jag via Starta > Sök nya instrument, Land=Norge, LargeCap, Oslo Börs. Markera alla, kryssa bort "lämna redan upplagda orörda" och Lägg upp. Starta om igen, nu fanns båda i LargeCap Oslo och får data, men vi har tyvärr ingen historik.

Comment

OK, jag har inte raderat SRBNK(15), bara SB1NO(15). Problemet är att jag har innehav av SRBNK(15) och ett par algosar som är kopplade. På NN är innehavet överfört till SB1NO (" SPAREBANK 1 SØR-NORGE ASA (SB1NO)". I AT verkar det fortfarande vara kopplat till SRBNK(15).
      Hur hanterar man bäst en sådan här situation? Kommer SRBNK(15) att fortsätta matcha SBINO på NN sidan? Går det att flytta i AT från SRBNK till SB1NO på något sätt utan att behöva sälja och köpa tillbaks aktierna?
      Mvh,
      Anders

Comment

Radera båda i AT och starta om innan du lägger upp på nytt.

Comment

OK, verkar fungera bra.
          Tack,
          Anders

Comment

Är det nytt bolag som numera har ticker SB1NO? Är gamla historiken för SRBNK fortfarande aktuell? Tänker på om vi ska flytta historiken till nya tickern. Kursnivån verkar stämma.

UPDATE: historik flyttad så nu går det att tanka ner datat på den nya tickern.
            Last edited by Rikard Autostock; 2024-10-29, 10:25.

Comment

Working...
            X