Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spotlight & Sök upp nya instrument

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Spotlight & Sök upp nya instrument

Hej!

För att undvika problem brukar jag köra "Start->Sök upp nya instrument" och uppdatera alla aktier som mina algoritmer handlar med lite då och då. Det fungerar bra för t.ex. Large Cap och liknande. Men nu har jag börjat titta på Spotlight instrument. Var hittar jag dessa i "Start->Sök upp nya instrument"?

Specifikt letar jag efter VPAB B (som finns på Spolight) och FREETR(14) (Spotlight DK).

Jag kan naturligtvis hitta dessa genom att söka specifikt efter VPAB/FREETR men det hade varit enklare att slippa hålla specifika instrument i huvudet utan köra en lista som tex "Large Cap Stockholm SEK" och få med alla Spotlight instrumenten.

Mvh,
    Anders

Hej!
    Spotlight-listan finns inte i Nordnets API tyvärr, så man får söka dessa manuellt. Vi har en inaktuell Spotlight-lista via Hjälp > Uppdatera aktielistor > Spotlight som kanske kan vara utgångsmaterial. Den kommer tas bort så småningom, så kanske passa på att ladda ner den nu.

Comment

I dialogen för "Start->Sök upp nya instrument" dyker det upp ett antal listor i vänsterkanten när man väljer Land/område. Skulle jag kunna fixa en egen lista som dyker upp i den här dialogen?

Comment

Njae, där är det "hårdkodat" baserrat på konfig i APIet. Just Spotlight saknas där så den går inte att lägga dit tyvärr.

Comment

Working...
        X