Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Forumsynpunkter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Forumsynpunkter

    En egen tråd för funktionalitet i NAT kanske vore bra ? något som jag saknar faktiskt. Handeslstrategier är ju något helt annat och en tråd som bör hållas ren för just detta enligt mitt eget tycke.
    Nu finns ju ingen direkt plats att skriva en fråga som den Jörgen ställt här.

    mvh
    Rikard B

  • #2
    Hela forumet handlar i princip om NAT nu, och allt gammalt ligger under Arkiv. Däremot kan vi öppna en tråd för Generella supportfrågor. Den kommer i så fall att hållas ren och städas från gamla inlägg så snart ett problem är löst.

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
      Hela forumet handlar i princip om NAT nu, och allt gammalt ligger under Arkiv. Däremot kan vi öppna en tråd för Generella supportfrågor. Den kommer i så fall att hållas ren och städas från gamla inlägg så snart ett problem är löst.
      Flytta istället de gamla inläggen när de är lösta till Arkiv...

      NAT som är egenutvecklat kommer alltid att innehålla buggar, bättre att samla allt på ett ställe under Arkiv så alla kan se vilka problem som varit eller kan tänkas uppkomma. Det kommer säkert att förekomma script-frågor eller annan relevant fakta i störnings-trådarna, bättre att flytta allt till arkiv då...

      Comment


      • #4
        låter bra tycker jag, viktigt att trådarna är rena
        Bra med arkivering som Jörgen föreslår för att kunna söka bakåt.
        Last edited by BRB_67; 2011-08-02, 13:05. Anledning: komplettering

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av jorgeng Visa inlägg
          Flytta istället de gamla inläggen när de är lösta till Arkiv...

          NAT som är egenutvecklat kommer alltid att innehålla buggar, bättre att samla allt på ett ställe under Arkiv så alla kan se vilka problem som varit eller kan tänkas uppkomma. Det kommer säkert att förekomma script-frågor eller annan relevant fakta i störnings-trådarna, bättre att flytta allt till arkiv då...
          Ny tråd för Allmänna Supportfrågor öppnad. Här kan man även posta inlägg om störningar, men så snart dessa är lösta tar vi bort inlägget. Visst kan vi flytta dem till Arkiv, men det är starkt diskutabelt att arkivera gammalt skräp som dessutom är fixat. Vem vill tex läsa om orderläggningsproblem från 2003 i dagsläget?? Forumet är tänkt som ett skyltfönster för Nordnet AutoTrader, och då ska innehållet göra nytta - inte skada. Lösta problem är ur världen som jag ser det, och det finns ingen anledning att skylta med gamla problem. Därför kommer vi att sortera ganska hårt bland de inlägg som arkiveras. Spikar på Kundservice tex är helt meningslösa att spara när de är lösta. Det räcker i princip att maila oss så fixar vi sådana problem, det behövs inget forum för det. Om vi ska ha ett forum så ska det fungera som en plats för kreativt skapande och för att hjälpa kunder att komma fram till fungerande handelslösningar i form av ordermodeller och script, analysmetoder etc. Allt annat kan lika gärna skötas via den vanliga supporten.

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
            Ny tråd för Allmänna Supportfrågor öppnad. Här kan man även posta inlägg om störningar, men så snart dessa är lösta tar vi bort inlägget. Visst kan vi flytta dem till Arkiv, men det är starkt diskutabelt att arkivera gammalt skräp som dessutom är fixat. Vem vill tex läsa om orderläggningsproblem från 2003 i dagsläget?? Forumet är tänkt som ett skyltfönster för Nordnet AutoTrader, och då ska innehållet göra nytta - inte skada. Lösta problem är ur världen som jag ser det, och det finns ingen anledning att skylta med gamla problem. Därför kommer vi att sortera ganska hårt bland de inlägg som arkiveras. Spikar på Kundservice tex är helt meningslösa att spara när de är lösta. Det räcker i princip att maila oss så fixar vi sådana problem, det behövs inget forum för det. Om vi ska ha ett forum så ska det fungera som en plats för kreativt skapande och för att hjälpa kunder att komma fram till fungerande handelslösningar i form av ordermodeller och script, analysmetoder etc. Allt annat kan lika gärna skötas via den vanliga supporten.

            Jättebra !
            det finns precis som du skriver ingen anledning att arkivera allt, bara sådant som har relevans för framtida användare.

            Mvh
            Rikard B

            Comment


            • #7
              VPS via mobil

              Finns ngn app.i mobil så man kan nå vps,skulle vara bra när man är på resande fot och ej har tillgång till sin dator.

              Comment


              • #8
                Jag kör Microsoft Remote Desktop och det fungerar bra.

                Comment


                • #9
                  TeamViewer finns i en gratisversion, men då med tidsbegränsade sessioner. Annars skulle jag testa någon av alla Remote Desktop-appar som finns.

                  Google Remote Desktop är några som kör också.

                  Comment

                  Working...
                  X