Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fel instrument öppnas

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fel instrument öppnas

Jag har fått problem efter att jag har uppdaterat vilka instrument som ska finnas med i vilken grupp (listfönster). När jag väljer höger musknapp på ett instrument och väljer öppna fönster... - Diagram eller avslutslista så kommer ett helt annat instrument upp. Samma instrument kommer upp oavsett vilket instrument som jag har höger klickat på.

Väljer jag orderläggning på samma ställe så blir det rätt. "Diagram för enbart detta instrument" blir också rätt. Trycker jag enter så kommer rätt "basuppgifter för instrument" upp.

Har jag lyckats göra någon koppling som ligger och låser vilket instrument som ska komma upp?

Klickar jag på "köp instrumentet" eller "sälj instrumentet" händer ingenting!

Anders

Hmm. om jag först vänsterdubbelklickar på instrumentet så fungerar det.

Exempel. Om jag först har enkelvänsterklickat på ett instrument så att det blir markerat och sedan högerklickar osv. så fungerade det inte. Men om jag sedan dubbelvänsterklickar och därefter högerklickar så fungerade det.

Jag blir inte riktigt klok på detta då det fungerar bra ibland?

Anders

Comment

Du kom på lösningen själv, vi ska se om vi kan ordna så att högerklick direkt öppnar instrumentet.

Köp och Sälj från högerklick kommer i nästa uppdatering om ett par veckor.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
        Du kom på lösningen själv, vi ska se om vi kan ordna så att högerklick direkt öppnar instrumentet.

Köp och Sälj från högerklick kommer i nästa uppdatering om ett par veckor.

Men jag får ju t.ex. ett diagram men för fel instrument?

Anders

Comment

Även om du markerar instrumentet först med vänsterknapp och därefter högerklickar och öppnar?

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
            Även om du markerar instrumentet först med vänsterknapp och därefter högerklickar och öppnar?
            Ja

Anders

Comment

Jag vet inte vilket programtema du kör, men om du provar i Aluminium så markeras raden med en röd ram när man vänsterklickar en gång. Jag kan inte få fram något problem där, förutom att det skulle vara bättre att högerklick markerar direkt och öppnar menyn.

Comment

Working...
              X