Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppdatera Kursdatabaser

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Uppdatera Kursdatabaser

När jag uppdaterar kursdatabaser saknas ibland vissa områden av någon anledning. Jag har märkt att dagens data försvinner hos OMXS30. Jag har tagit Uppdatera Kursdatabasen och ersätt data, men det hjälper inte. Några förslag?
    Attached Files

Fixat

Hålet i datan verkar vara fixat nu. En ny uppdatering av kursdatabasen fixade problemet.

Comment

NAT behöver ibland startas om för att nedladdat data ska synas. Det gäller när börsen är stängd.

Comment

Har enbart dagsdata på OMX-index sedan 2019-02-02.Har försökt ladda ned och startat om men det hjälper ej.Övriga datan verkar o.k.Är databasen skadad?

Comment

Det kan vara att den är formaterad för max 4000 dagar och har blivit full. Senaste inlägget i den här tråden visar hur man formaterar om för 6000 dagar:

http://autostock.se/vbulletin/showth...t=3866&page=35

Comment

Provat efter anvisningen flertal gånger-ingen bättring av OMX.Skall jag avinstallera programet och ladda om?Har nyligen uppgraderat till Pro.-Finns orsaken där?Kommer jag direkt till proversionen vid ny nedladdning?

Comment

Nja, men var listan med index Sthlm förbockad när du körde komprimeringen? I värsta fall kan man bara döpa om /Data-katalogen och starta om så skapas en ny tom, därefter kan man ladda ner data igen.

Last edited by Rikard Autostock; 2019-06-05, 00:00.

Comment

Är den som står som databases.dll ?,som menas.?

Comment

Njae, c:/programdata/autotraderbas/data

Comment

Tack nu fungerar det.En ny fråga:Hur många dagar bör man tanka hem för att Prediktiv average skal fungera optimalt-tänker mig att den årsbaserade kräver mer.

Comment

Fint, Predictive Average använder dagsdata så du behöver inte tanka hem något där normalt, du har redan dagskurserna i systemet.

Comment

Vad har hänt med DAX-index?Verkar helt spårat ur.

Comment

Tyskland har stängt idag.

Comment

Working...
                          X