Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ansluta externa program

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ansluta externa program

    Jag är ny med AutoTrader och håller på att utforska dess möjligheter.

    Jag läste i en gammal version av Autostock Trader - help, som jag hittade på forumet, att man kan ansluta externa program via DDE-länk.
    Funkar detta fortfarande, eller finns det andra möjligheter att få program att "prata" med varandra?

    Jag testade att ansluta till DDE-servern "FIBINET", men den verkar inte finnas igång. Kanske är det en relik från förr?

    Vad jag egentligen vill göra är att låta mina egna program i C# kommunicera på något sätt med Nordnet AutoTrader. Är det möjligt?

  • #2
    Hej! Det stämmer att gamla programversionen har DDE-länk. Vi planerar att införa det i nya versionen när Pro-versionen släpps om någon månad.

    Comment


    • #3
      Hej!
      Jag är intresserad av exakt samma som frågeställaren. När finns PRO-versionen tillgänglig? Finns det någon info om hur jag kan kommunicera med det?

      Mvh

      Comment


      • #4
        Hej

        Just nu arbetar vi med en engelsk version så att Nordnet kan lansera i Norge, Danmark och Finland så fort som möjligt. Därefter är det Pro-version som gäller, och vår förhoppning är runt årsskiftet. Den exakta specen är inte satt, men vi tar självklart gärna emot önskemål och ser vad vi kan göra.

        Comment


        • #5
          Hej!
          Hur går det med pro-version?

          Mvh

          Comment


          • #6
            Framåt, men det kommer alltid saker ivägen som måste lösas snabbt, så vi vågar inte längre ha någon preliminär tidpunkt. Simulatorn blir första funktionen dock. Vi går ut med information så fort det blir dags för testpilotkörning.

            Comment


            • #7
              Hej!
              Kan något externt program kommunicera med PRO versionen?

              Comment


              • #8
                Vilket syfte har du i kommunikationen?
                Det går att använda .ini filen till att läsa och skriva till och därigenom kommunicera.

                Jag har ex byggt en webbbaserad-dashboard med power_switchar på enskilda strategier, parameterinställningar på strategier, samt att jag nu håller på och försöker logga ned datan från TRANS.dbf i en mysql-databas för att kunna logga statistik per strategi för att hålla koll på drawdown, snitt-edge, etc.

                Detta gör alltså att jag kan starta/stoppa strategier med en enkelt klick samt snabbt ändra parametrar och andra antaganden som jag använder i olika script.

                Bifogar lite exempel
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  Är nyfiken om det någon annan här förutom jag som jobbar med det nya .ini -APIet? Hur använder ni andra api:et och i vilka syften?

                  Comment


                  • #10
                    Hej.
                    Jag har mina algoritmer i ett C# program. Vill kunna köpa/sälja genom att ange vilket derivat och antal. Är det möjligt? Var kan jag läsa om ini filen?

                    Tack på förhand.
                    Last edited by mek; 2013-10-22, 10:48.

                    Comment


                    • #11
                      Det är fullt möjligt, men du får ange CRC ID() istället för namnet på derivatet eftersom kommunikationen via ini-filsvariabler är begränsad till flyttal. CRC för varje enskilt instrument kan man enkelt ta fram i Kalkylforskaren.

                      AT kan läsa av värdena i celler i ini-filen och låta ordermodeller "känna igen" sina värden samt börvärden för tex antal terminer (eller det instrument man vill handla) och lägga order för att nå börvärdena.

                      Lite info om SetIniIf()
                      http://www.autostock.se/NATscriptref/SetIniIf.html

                      och GetIni()

                      http://www.autostock.se/NATscriptref/GetIni.html


                      Comment

                      Working...
                      X