Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

1 minuts staplar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• 1 minuts staplar

Kan ngn lägga ut en skärmdump på gårdagens 1-minutsstapel för t.ex ERIC B .

Bara lite nyfiken om det är samma gytter som på min skärm och i så fall varför det blir på det sättet.

Se bifogat

mvh
    Ingemar
    Attached Files

Comment

Tackar, så ser det ut hos mig med men periodvis kommer det områden med riktiga staplar. Vad beror detta på, är det ngt som stör när man inte får staplar?

Att kurserna inte skulle förändras under 1 minut o därför bilda ett vågrätt streck minut för minut känns otroligt med tanke på hur robotarna jobbar!

Comment

Jag antar att det inte är data hämtat från Kundservice? För där blir det bara 1 streck per minut eftersom det bara finns ett sample per minut.

Comment

Nu prod data

Hej, ny skärmdump med produktions data live hämtat. / mvh Ingemar
          Attached Files

Comment

Det ser bättre ut, men verkar som du haft en del kursavbrott under dagen. Vi jobbar just nu på att lösa sista pusselbiten i watchdogen som i vissa fall kan orsaka "deadlock". Om man får ett avbrott och startar om backfyller programmet kursdata, vilket kommer i 1 minuts upplösning. Då ser det lite "tunt" ut i diagrammet för motsvarande tid.

Förhoppningsvis hittar vi orsaken att Dot Net-interfacet kan låsa sig och då blir problemet minimalt.

Comment

Tack för info o bilder.
              Då förstår jag lite bättre, det blir ju ganska ofta man kör KS för att bli av med lite konstiga spikar och då får man m.a.o 1-minutsgyttret på köpet.
              Hade inte koll på att KS funkade så. Brukar aldrig öppna 1 minutaren under börstid utan bara kollat på den ibland under kvällstid o efter jag kört KS.

MVH Ola

Comment

Working...
              X