Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skillnad värde OMX NAT AT WINTRADE

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Skillnad värde OMX NAT AT WINTRADE

När jag idag kollar i Wintrade o AT har OMBXS30 lägsta värde 921.39, NAT däremot säger 918.51. Vad beror detta på? Det betyder ganska mycket om man använder GAP i sin strategi.

Även högsta värde skiljer sig WT o AT har 929,07 men NAT har 928,80, värdena läser jag i tabellerna
    Last edited by Hong Kong Ola; 2011-10-10, 10:01. Anledning: Kolladse även H

Ursprungligen postat av Hong Kong Ola Visa inlägg
    När jag idag kollar i Wintrade o AT har OMBXS30 lägsta värde 921.39, NAT däremot säger 918.51. Vad beror detta på? Det betyder ganska mycket om man använder GAP i sin strategi.

Även högsta värde skiljer sig WT o AT har 929,07 men NAT har 928,80, värdena läser jag i tabellerna
    Kan tilläggas att jag har kursinsamling på NAT från 09.01 o AT från 09.00 o WinTrade går även den på 09.00 o klockor synkade plus kollat på 3 olika PC

Comment

Kan tilläggas att jag har kursinsamling på NAT från 09.01 o AT från 09.00 o WinTrade går även den på 09.00 o klockor synkade plus kollat på 3 olika PC
      Kollade på NN o Avz hemsidor plus lite andra program o dom har alla 921.05 som lägsta notering, hur kan jag då få ett lägsta värde på 918.51 i NAT, trots att jag tar bort första minuten av kursfeeden för att undvika spikar.

Comment

Vi ska kolla med Nordnet om vi kan spåra något i kursfeeden för index. Det borde ju bli samma värde som alla andra får.

Comment

Har ni samma fel som jag har på lägsta värdet?

Comment

Ja, det ser så ut. Man kan ju sampla kursen under dagen och ta reda på den "verkliga" lägstanoteringen den vägen, men det ska ju stämma direkt från feeden.

Comment

Det var skillnad på lägstakurs OMXS30 nu igen, en skillnad på ca 1 men i o med kursen gick ner lägre än öppnindex ing försvann kursendiffen.
              På högstakurs ligger däremot diffen kvar 948,22 på NAT o 947,38 på Wintrade?

Comment

Det var skillnad på lägstakurs OMXS30 nu igen, en skillnad på ca 1 men i o med kursen gick ner lägre än öppnindex ing försvann kursendiffen.
                På högstakurs ligger däremot diffen kvar 948,22 på NAT o 947,38 på Wintrade?
                Har ni kommit någonstans med det här, felaktiga H & L värde slår ju rätt hårt på många strategier, både vad det gäller entry och exit

Comment

Har ni kommit någonstans med det här, felaktiga H & L värde slår ju rätt hårt på många strategier, både vad det gäller entry och exit
                  Igår hade jag H=960.42 i NAT men övriga H var 957,74 . I
                  dag har NAT H =957.56 o övriga 955.68 , en rätt stor skilnad då diffen mellan H o L just nu är 4,2 för övriga men NAT har ett omfång som är 6,2 dvs 50% större

Comment

Vi jobbar på att hitta var skillnaderna uppstår. Borde ju vara samma helt klart.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                      Vi jobbar på att hitta var skillnaderna uppstår. Borde ju vara samma helt klart.
                      Ja det borde ju vara det, idag har vi t.ex 936,21 som L i NAT o 939,97 i Wintrade

Comment

Working...
                      X