Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad innebär detta felmeddelande?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Vad innebär detta felmeddelande?

    Hej, Har precis införskaffat mig Nordnet Autotrade och kommer snart börja använda det tillsammans med OMX Skywalker. Får dock detta meddelande efter uppstart:

    Kod:
    QueryNamesForID - there are missing TicksizeIDs=608 TickSizeTables=0 
    Quotes may run but trading may fail
    Check out deblog.txt for details!
    Låter ju inte så roligt. Vad är det exakt, och hur kan jag lösa det?

  • #2
    Det är ett felmeddelande från instrumentindexeringen, vi håller på att testa USA-handel och programversionen du fått i nedladdningen larmar för saknade ticksize. Vi kan lägga tillbaka en tidigare version så löser det problemet, alternativt om du scannar igenom alla listor med instrument i Inställningar > Egenskaper för hela programmet > Handel > Sök nya instrument att handla.

    Jag gissar att det är enklare att gå tillbaka till programversion 15.

    (email kommer under kvällen så att du kan byta)

    Comment


    • #3
      Sådär, vi har lagt tillbaka rätt programfil. Om du installerar om programmet nu ska det rulla normalt.



      /Rikard

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
        Sådär, vi har lagt tillbaka rätt programfil. Om du installerar om programmet nu ska det rulla normalt.



        /Rikard
        Tack. Installerar om det nu

        Comment


        • #5
          Hej
          Kan ej start NAT får fel med. Ann error occurred while attempting to show the application.
          The error is : {0} Vad gör jag
          derik

          Comment


          • #6
            Det ser ut som att du redan har en kopia av autostocktrader.exe igång redan och försöker starta en till. Titta i Aktivitetshanteraren om det ligger någon sådan process igång, i så fall stäng den och starta om normalt.

            Comment


            • #7
              Tack för hjälpen
              derik

              Comment

              Working...
              X