Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spik?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Spik?

17.26 måste det vara spik från 976 till 995 OMXS301K laddade från kundservise.

Vad menar NAT med detta?
    08:57 QueryNamesForID - there are missing TicksizeIDs=608 TickSizeTables=0
    Quotes may run but trading may fail
    Check out deblog.txt for details!

Rikard kan du pilla bort spiken den har förstört denna dagen, Terminator startade uppe i taket...
    Last edited by Berra; 2011-10-26, 19:08. Anledning: Larm Meddelande i NAT
    Berra

Ska se om jag hinner fixa spiken imorgon.

missing TickSize ID är några instrument som inte får tilldelat rätt ticksize, brukar ofta vara gamla terminer eller annat, men om du får det på 608 instrument gissar jag att du kört en gammal update.exe och fått ner nya filer men inga nya databaser?

Det behövs en ominstallation för att få ordning på det.

Comment

Konstg Bear 2

Så här ser min BEAR 2 ut, går det att fixa?

Här kommer ett problem till

Idag onsdag har jag fått kursavbrott på XACT o OMXS30 men resten av kurserna verkar rulla på? Känns inte bra!

Vad heter filen jag ska kopiera o maila dig för att kolla vad som hänt?
      Attached Files
      Last edited by Hong Kong Ola; 2011-11-09, 11:52.

Comment

BEAR 2 och BULL 2, samt vanliga BULL och BEAR får ofta knasigt utseende från Kundservice, det beror på att KS-maskinen fortfarande kör en AT8-installation med gamla APIet.

Vilken programversion och DLL kör du på?

Comment

Kör på 1.1.1.0005 o 9.1.1.5
          Är det mer som skiljer än innehållet i databasen.

Comment

Ok, då har du nog en hel del att tjäna på att installera om. Öppningskurser etc stämmer mycket bättre nu i dagsdiagram efter att vi åtgärdat ett cachningsfenomen. Spikar har vi dock ingen lösning på ännu, de kommer verkligen som giltiga transaktioner i datafeeden och är inte helt enkla att trolla bort.

Comment

Jättespik

Hur tar jag bort en bautaspik som kom kl 10:15 i i5 och i1 i NAT från 90 till 0(noll). Det gör att det inte går att tyda staplarna för den visar ända från noll till 970. inte bra
              Berra

Comment

Vi fick också spik idag, men ska försöka ta bort den i Kundservice efter kl 18 så att alla kan ladda om dagens data.

Comment

Spiken fortfarande kvar!

Comment

Terminen har en spik på över 4% i går. Den kom vid callen. Skulle ni kunna ändra så att kursen inte påverkar backtesting.

Comment

Terminen fick även en jätte spik idag. Förrgår gjorde spiken att termnen öppnade på +4%. I och för sig kanske riktigt enlig börsen, men ändå inte. Det blir konstig backtesting.

Comment

Vi ska se om vi kan ordna det, Kundservice byggs just nu om för fler marknader och realtidsdata, och ordninarie upload kl 18 just idag senareläggs till 22:30.

Comment

Ingen kursuppdatering för Autostock Trader? Hinns den med innan tisdagen?
                          Ulla-Britt Gråbacke

Comment

Ursprungligen postat av Frida Visa inlägg
                            Ingen kursuppdatering för Autostock Trader? Hinns den med innan tisdagen?
                            Ingen data för omx-terminen 23/12. Kommer det senare?

Comment

Det ska ligga på plats nu, vi har byggt om KS för realtidsdatakvalitet nu samt alla marknader. Fortfarande någon spik kvar dock. AT8 kan få problem med vissa filer eftersom intradaydatabaserna är mycket större nu, vi ska se om vi kan ordna det också.

Comment

Working...
                              X