Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

QueryNamesForID - there are missing TicksizeIDs=608 TickSizeTables=0

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• QueryNamesForID - there are missing TicksizeIDs=608 TickSizeTables=0

Hej!

Får detta fel:

08:57 QueryNamesForID - there are missing TicksizeIDs=608 TickSizeTables=0
    Quotes may run but trading may fail
    Check out deblog.txt for details!
    Kan detta påverka handeln med Skywalker på något sätt? Märkte det nu när Skywalker redan var igång.

Det verkar som du kört en gammal update.exe från disk? I det här läget är det bättre att installera om hela NAT. Det som fattas nu är individuella ticksize för 600 instrument. Ev kan priset bli fel vid orderläggning. Ett annat sätt att fixa det är att söka upp instrumenten i Inställningar > Egenskaper för hela programmet > Handel > Sök nya instrument. Spara med alternativet Lämna upplagda orörda avbockat.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
      Det verkar som du kört en gammal update.exe från disk? I det här läget är det bättre att installera om hela NAT. Det som fattas nu är individuella ticksize för 600 instrument. Ev kan priset bli fel vid orderläggning. Ett annat sätt att fixa det är att söka upp instrumenten i Inställningar > Egenskaper för hela programmet > Handel > Sök nya instrument. Spara med alternativet Lämna upplagda orörda avbockat.
      Körde uppdateringen via "Hjälp" ===> "Uppdatera programversion". Har dock gjort det andra nu så får hoppas det inte påverkar något.

mvh
      JMillard81

Comment

Jag får oxå detta konstiga varje gång jag startar:
        08:36 Initierar konton före kurser startas upp
        09:00 Marknad öppen - kurser startas upp
        09:00 QueryNamesForID - there are missing TicksizeIDs=4 TickSizeTables=0
        Quotes may run but trading may fail
        Check out deblog.txt for details!
        Jag har inte installerat från gammalt på skrivbordet utan direkt från Autostock
        PLUS att NAT inte tar in några kurser förrän det gått ca 3 minuter efter 09.00 AT8 är på g redan en minut över 9. Ska det vara så?
        Betyder att AT8 öppnar på 955.75 och NAT på 958.25
        Last edited by Berra; 2011-11-15, 09:14.
        Berra

Comment

Working...
        X