Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

LogMeIn Remote accsess

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• LogMeIn Remote accsess

Har lite frågor om LogMeIn så jag tänkte det kunde vara på sin plats med en tråd om detta program eftersom det används av Autostock en hel del för fjärrsupport. Jag vet att detta kanske ligger utanför autostocks support-åtagande men kanske det går att dela lite erfarenheter mellan användare iallafall.

Jag har bygger och redigerar scripten i Notepad++ lokalt på min bärbara pc och kopierar via logmein till min NAT maskin som står på ett annat ställe så jag använder logmein till ALLT, har inte ens skärm eller tangentbord på NAT maskinen.

För en tid sen uppdaterades logmein free mjukvaran, det har blivit skitjobbigt att klistra och klippa i scripteditorerna via logmein (mellan client och host) Man måste trycka på en ny j-a synk-knapp varje gång verkar det som och det gör mig galen, så var det inte förr.

Efter uppdateringarna kan jag inte heller kopiera tecknen å ä ö mellan client och host, blir bara kråkfötter... lika kass det....

Förr när jag körde logmein var det precis som att sitta med 2 öppna dokument och klippa / klistra helt obegränsat mellan klient/host men nu är det knappt användbart till annat är att titta på nat med..

Är det bara jag som gör fel eller är det verkligen så kass nuförtiden ?
    Är det bättre med betalvarianten tro ??

Mycket tacksam om ni ville dela med er av erfarenheter av detta.

Mvh
    Rikard B

Jag kör betalversionen med notpad och har inte haft några problem.

Comment

Huh? Jag har inte heller märkt några såna problem. Jag skulle kunna tänka mig att det är viktigt att uppgradera till samma version av LogmeIn på alla datorerna.

Comment

Jag antar att försämringarna tillkommit för att man skall köpa pro-varianten.

Finns den där löjliga nya send/recive knappen för copy/paste i pro verisionen eller ??

Comment

samma verision i alla datorerna, den säger ju till automatiskt när det är dax. Jag har fler maskiner än NAT maskinen.

Comment

Klipp och klistra problemet kan man komma runt genom att installera evernote lokat på den mottagande PC. Man utveckar på utvecklings PC klsitrar in i evernote. Syncar till mottagande PC och klistar lokalt på den mottagande PC. /Ingemar

Comment

Använd TeamViever, mycket mer lättjobbad enl. min erfarenhet och mer funktioner gratis.

http://www.teamviewer.com/sv/index.aspx

Comment

Har precis fått en free trial av LogMeIn pro för att testa den nya HD-grafiken de erbjuder, i mina datorer tycker jag inte det gör någon märkbar skillnad. Någon som fått bättre resultat av detta än jag tro ??

ali, tycker du grafiken är bättre i Teamviewer eller är den också halvsur ?

Med vänliga hälsningar
                Rikard Bengtssom

Comment

Har inte använt Teamviewer på länge men när jag gjorde det tyckte jag den var bättre än LogMeIn, framförallt enklare.

Comment

ok, hur upplever du att text blir i teamviewern ? jag har lite oskärpa i texten och det stör mig, färger är ok men det är svårt att läsa om man sitter i flera timmar

Comment

Använde den mest till åtkomst av en mediadator som jag numera har ställt av, så jag kör inte programmet mer.

Comment

Kan också rekommendera teamviewer, använde Logmein förut p.g.a att man kunde styra en dator med webbläsaren. föredrar teamviewer.
                        Tyvärr upplevde jag att logmein blev sämre med tiden, dålig prestanda, väldigt seg o.s.v

Sjukt smidigt att man kan styra många datorer samtidigt, man kan fixa ett grattis konto och göra en lista på alla datorer du har tillgång till, ett dubbelklick och du är inloggad

Comment

Det låter trevligt, jag tror jag skall testa.

Jag har fått bukt med alla problem jag skrev tidigare i tråden nu, jag tror det var buggar i uppdateringarna som plötsligt kom.

Det nyaste påhittet är att jag kör en logmein Ignition android app i min telefon, då har jag NAT i fickan hela dagarna, funkar bra om man har täckning. Det är lite "pluttrigt" att pilla med det men det går bra att zooma och då kan man klicka lite på NAT om man vill.

Mvh Rikard Bengtsson

Comment

Working...
                          X