Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Serverinstans i Nordnet Autotrader

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Serverinstans i Nordnet Autotrader

Går det att starta 2 instanser i Nordnet Autotrader ...

1) Server för insamling m.m
    2) GUI

.. så som det funkar i AT.

Lite störande att allt stannar upp om man sitter med en dialog uppe.

Nja, det är betydligt mer komplicerat med NAT. Det går inte att köra dubbla instanser på något enkelt sätt. NAT använder bortåt 20 parallella programtrådar, medan AT8 bara använde 1.

Men hur menar du att allt stannar upp? Det ska rulla på i bakgrunden oavsett vad du gör i GUIet.

Comment

Det kan vara så att det är vissa specifika formulär det gäller, men jag får kolla igen när börsen är öppen. Hur som helst så fick jag inte några kurser under perioden som jag var inne i formuläret.

Jag kör fortfarande AT till största delen, men har börjat gå igenom Nordnet Autotrader mer genomgående för att se hur den uppför sig. Jag vill helst slippa göra om resan jag har gjort med AT, som har sina brister, men jag vet åtminstone vilka brister det är

Comment

Jag har två instanser av AutostockTrader.exe i processlistan, varav den ena inte tar någon kraft och den andra jobbar. Ska det vara så? Det blir så även efter omstart och senaste programversion är det.

Comment

Det ska vara så, den ena övervakar den andra. Det är en del av vårt recoverysystem som startar om ifall det blir avbrott.

Comment

Working...
          X