Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kalenderuppdatering hindrar kurser?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Kalenderuppdatering hindrar kurser?

    Sedan sent torsdag kväll har min NAT konstigt beteende. Är det någon som känner igen symptomen? Inga kurser efter omstart av NAT.

    NAT startar dock OK med kurser efter en ominstallation. Den ger dock ett larm cirka fem minuter efter första starten som ser ut ungefär så här:

    16:41 Ändring konfiguration watchdog
    16:41 Install 2012 calendars
    16:41 Correction 2012 calendars - restart NAT again

    Om jag då stänger av NAT och startar om på nytt så kommer inga kurser och nyheter från Oslo eller USA längre. Meddelandet blir bara:

    17:03 Initierar konton före kurser startas upp

    Hur löser jag detta? Har provat det mesta under dagen nu. Det enda som fungerar verkar vara att ominstallera och sedan aldrig stänga av programmet...

    (Har även mailat Autostock, men det är ju helg nu.)

  • #2
    Du får nog vänta till måndag morgon, kalendern är nog ändrad till svenska börstider hoppas jag, får inte heller uppdat. av USA i dag.

    Comment


    • #3
      Masterkalendern styr fortfarande de andra marknaderna om innevarande dag är spärrad, det är något vi kommer att ändra på snarast.

      Comment


      • #4
        Jag tolkar svaren ovan som att det inte är min installation som krånglar, utan en känd begränsning till Stockholmsbörsen som även inträffar andra helgdagar som 1 maj och nationaldagen m. fl.

        Det hade jag missat, har bara använt programmet en vecka. Var finns information om detta och ev. andra kända begränsningar i den aktuella versionen av programmet som man bör känna till innan man handlar?

        Comment


        • #5
          Det är inte din installation som krånglar. Planen är att åtgärda kalenderstyrningen snarast, och nästa gång vi har stängt i Sverige medan det är öppet på andra marknaden ska det fungera. Allt annat är full funktionellt med kalendrarna och olika marknaders helgdagar.



          Trevlig helg!

          Comment


          • #6
            Kalenderuppdateringen har även medfört att terminens intradiagram ej visas fullständigt. Om man t.ex. har en diagram som visar de tre sista dagarna börjar visningen vid 12-tiden första dagen av dessa tre. Samma förhållande gäller oavsett hur många dagar man väljer att visa i diagrammet. Felet finns i både AT8 och NAT.

            Det finns två stora spikar i terminsdatat. 3/1 spik upp till 1035 i slutet av dagen. 5/1 spik ner till 985 vid 13-tiden. Visas bara i AT8.

            OMX-indexet saknar intradata för 3:dje och 4:de jan. på kundservice. Åtminstone kan jag inte hämta hem något varken till AT8 eller NAT.

            Comment


            • #7
              AT8 har inte lika raffinerad hantering av spikar som NAT.

              Vi undersöker om vi kan få dit index-data för 3:e och 4:e.

              Comment


              • #8
                Index-data

                Saknas fortfarande 3:e & 4:e januari???
                Ronny

                Comment


                • #9
                  9:de saknas också i AT8.

                  Comment


                  • #10
                    hej,
                    även jag har problem med att vissa dagar saknas, sedan jag uppdaterade till senaste programversion nyss...

                    även en mindre grej att om man zoomar ut tidsaxeln på OMX30 så blir inte staplarna smalare utan dom lägger sig liksom över varann istället, det ser inte så kul ut...

                    /nyrn2k

                    Comment


                    • #11
                      Gäller det NAT eller AT8? AT8 har problem att hantera realtidsdatabasen. Vi ska se om vi kan lösa det.

                      Du får gärna skicka en skärmdump (eller lägga upp här på forumet).

                      Comment


                      • #12
                        Hej Rikard,

                        Det verkar som om svenska kallendern fortfarande styr andra marknader.
                        T.ex. i fredags (midsommarafton) gick det inte att se diagrammet för DAX indexet.
                        Samma sak den 6e Juni.
                        Om man har en strategi kopplad till diagrammet kommer den att signalera rätt trots att visiningen inte är rätt?

                        Comment


                        • #13
                          Har noterat det också. Vi undersöker om det ligger i AT eller hos Nordnet.

                          Comment

                          Working...
                          X