Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Saknad DATA 120110

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Saknad DATA 120110

Är det så att det är en förlorad dag. Jag körde NAT hela dagen och allt var som det skulle men starten 120111 suddade bort 10-e jan, hämta från kundsevice men det går inte? vaför? det kommer inte något för den dagen. Det gäller samma för AT8 också, just den dagen körde jag inte AT8 så jag skulle hämta på kvällen ist.

Jäklar nu blev det en SPIK ända ner till 830 i AT8
    Går det att fixa bort med sådana hemskespikar blir Terminator oanvädbar nästa dag
    Last edited by Berra; 2012-01-12, 17:34. Anledning: Spik...
    Berra

Vissa dagar försvinner i KS just nu, vi undersöker varför. KS är ju nyligen uppgraderad med realtidsdata och alla marknader, så visst inkörningsstrul är att räkna med.

AT8 hanterar inte spikar lika bra som NAT, men vi ska försöka ändra konfiggen så att realtidsdatabaser accepteras.

Comment

Berra,
      ett sätt att komma runt problemet i AT8 är att stänga av kursinsamlingen några minuter FÖRE börsens stängning. I bifogad bild har jag skrivit -4.
      Ev kan man behöva korrigera till -5.
      Attached Files

Comment

Ursprungligen postat av Torsten Visa inlägg
        Berra,
        ett sätt att komma runt problemet i AT8 är att stänga av kursinsamlingen några minuter FÖRE börsens stängning. I bifogad bild har jag skrivit -4.
        Ev kan man behöva korrigera till -5.
        Bra Torsten, det var bättre än jag själv tänkte att stänga ner fem i halv visste inte detta. Jag tog bort datafilen och laddade om från KS men det kom inget för 120112, kanske lika bra för servern innehåller ju spikarna, det finns ett par grova bla 23/12 och 3/1. Kan man inte gå in i datafilen själv och plocka bort?
        Berra

Comment

Jag kör både AT och NAT. Först kör jag kundservce på NAT om det behövs. NAT blir sedan min egna kunservice till AT. Spikar, etc verkar försvinna. Är det ett bra sätt, kommer data in rätt?

Comment

Ursprungligen postat av seadragon Visa inlägg
            Jag kör både AT och NAT. Först kör jag kundservce på NAT om det behövs. NAT blir sedan min egna kunservice till AT. Spikar, etc verkar försvinna. Är det ett bra sätt, kommer data in rätt?
            Låter spännande, hur för du över datan till AT?
            Berra

Comment

Kundservice och datakälla cd-skiva(om du är så gammal att du vet vad det är). Välj drive och katalog där NAT har sin folder DATA ( eller bara kopiera den till rooten och välj drive, tex c:\Data). Välj också erätt befintlig.

Comment

Ursprungligen postat av seadragon Visa inlägg
                Kundservice och datakälla cd-skiva(om du är så gammal att du vet vad det är). Välj drive och katalog där NAT har sin folder DATA ( eller bara kopiera den till rooten och välj drive, tex c:\Data). Välj också erätt befintlig.
                Toppen jag provar (haha jag vet till och med vad LP-skiva är)

Det gick bra att kopa men tyvärr så kom bautaspikarna med tex igår 17.25 som gick ända ner till 830
                Last edited by Berra; 2012-01-13, 12:08. Anledning: kopierings info
                Berra

Comment

När får vi besked om att saknad data finns återställd på kundservice? För data fanns ju om jag inte har misstagit mig! Jag väntar!

Comment

Lasse jobbar på det, KS har problem med tickdata när det blir mindre än 1 sekund mellan varje tick. Det händer bara på de mest omsatta instrumenten, så nästan alla aktier fungerar normalt, men index och terminer drabbas. Datat finns men det måste genereras nya filer som ska laddas upp på servern när vi listat ut en lösning på tickproblemet.

Comment

Ni som saknar data i NAT kan prova den inofficiella uppdatering som ligger ute ju. Fler saker ska implementeras innan vi går ut med officiell release, men det ser ut att fungera med KS nu i alla fall ( endast NAT alltså ).

Comment

Working...
                      X