If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
För några programversioner sedan kompletterade vi med samma logik som i tidigare AT8, så att alla ordrar som triggas resulterar i uppdatering av LastTrade(). Alltså även lokala ordrar. Det enda som spärras är att en order med noll i innehav inte skickas till Nordnet. Den loggas dock fortfarande lokalt för att man ska kunna följa den senare.
Du kanske kan använda portfolio(p) som ger genomsnittligt pris och handlar du inte i steg blir det senaste affär. Det var ett tag sedan jag provade funktionen, men jag tror det ska fungera.
jaså,
hos mig använder sig Take Profit-scripten av lasttrade() !
varför gör ni ändringar i script-språket på det här sättet?
och framför allt att det görs utan att meddela användarna ordentligt, är ju snudd på skandal!
Skandal? För att vi uppdaterar och underhåller produkterna? Jag tycker vi har försökt peka så ofta vi kan på onlinemanualen där senaste scriptversioner alltid finns tillgängliga:
Dessutom finns numera en smidig uppdateringsfunktion via Hjälp > Uppdatera standardmodeller så att man alltid kan vara säker på att ha senaste scriptversionerna.
Det är flera månader sedan vi uppdaterade Take Profit så att den läser GAV-värdet så det är inget nytt som ändrats, däremot har programmet uppdaterats för att få samma funktionalitet som tidigare AT8 vad gäller lokala ordertransaktioner.
När det gäller ditt andra problem med språkvalet kan det vara så att update.exe inte skriver in allt nödvändigt om du kör på engelsk Windowsversion och har uppdatera utan att göra nyinstallation på länge.
Det kan vi försöka ordna till nästa uppdateringstillfälle.
jag har skrivit mina egna modeller, så ja, jag tycker det det är riktigt illa om scripten jag skrivit helt plötsligt efter uppdatering av programmet fungerar annorlunda än när jag skrev dom, för att ni har ändrat vad ett kommando gör!
Finns det någon instruktion hur man gör så inte egna modeller som kommer från At försvinner vid " Hjälp > Uppdatera standardmodeller " ?
Det bästa sättet är att göra en ny NAT-installation och bygga upp de gamla modellerna på nytt. Då får de egna unika IDn som inte rörs när man kör Hjälp > uppdatera standardmodeller.
jag har skrivit mina egna modeller, så ja, jag tycker det det är riktigt illa om scripten jag skrivit helt plötsligt efter uppdatering av programmet fungerar annorlunda än när jag skrev dom, för att ni har ändrat vad ett kommando gör!
Aha, då tror jag bara det föreligger ett litet missförstånd. Funktionaliteten i NAT med lokala ordertransaktioner har inte varit fullständig förrän några veckor sedan. Nu fungerar den på samma sätt som AT8 i det avseendet. Så det är inget som är ändrat egentligen i scriptspråket, utan snarare bara fullständigt implementerat till den standard vi haft som mål.
Aha, då tror jag bara det föreligger ett litet missförstånd. Funktionaliteten i NAT med lokala ordertransaktioner har inte varit fullständig förrän några veckor sedan. Nu fungerar den på samma sätt som AT8 i det avseendet. Så det är inget som är ändrat egentligen i scriptspråket, utan snarare bara fullständigt implementerat till den standard vi haft som mål.
Skulle inte lösningen på detta missförstånd vara att ni publicerar tillsammans med respektive version en ordentlig changelog. På så sätt kan man ju läsa på om det är några förändringar som påverkar sina skript.
Det som ändrades var att LastTrade() nu även kan läsa lokala ordertransaktioner vilket vi gick ut med nyhetsutskick om, det kan tex vara användbart när man vill "sätta" ett ingångsvärde i Stoploss Mini för ett innehav som man kanske haft sedan länge osv. Eller i de fall man köpt något medan NAT varit avstängt.
" Det bästa sättet är att göra en ny NAT-installation och bygga upp de gamla modellerna på nytt. Då får de egna unika IDn som inte rörs när man kör Hjälp > uppdatera standardmodeller. "
Fungerar det om man i " Arbeta med ordermodeller " kopierar egen modell och sedan raderar orginalet ?
Comment