Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

iStep 11 köper inte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • iStep 11 köper inte

    Jag har kört Autostock med iStep11 något år och den har fungerat bra, dvs köpt och sålt som den ska.
    Nu har jag gått over till Nordnet AutoTrader
    Senaste köpsignalen fungerade inte.
    I medelanderutan står följande meddelande

    08:57 Marknad öppen - kurser startas upp
    08:57 Det saknas prisintervall på vissa instrument TicksizeID=169 st TickSizeTables=0 st
    Kurser kan komma in men handel kan misslyckas om prisintervallet blir fel! - se filen deblog.txt för detaljer om vilka instrument som berörs
    16:01 Marknad öppen - kurser startas upp

    Vad skall jag göra? var finns deblog.txt?

  • #2
    Det ser ut att ha sin förklaring i att prisintervallen saknas. Det finns två sätt att lösa det, antingen installerar man om NAt från början så får du med dig alla prisintervall. Alternativt, gå till Inställningar > Egenskaper för hela programmet > Handel > Sök nya instrument att handla, och skanna igenom de listor du använder och lägg upp alla instrumenten på nytt. Kryssa bort alternativet längst ner "Lämna redan upplagda orörda" så att de verkligen skrivs in på nytt. Starta därefter om NAT och kolla så at felmeddelandet inte dyker upp igen. Det ligger en lista med vilka instrument som saknad prisinterval i deblog, och den hittar du här:

    Win7/Vista:

    c:/programdata/nordnetautotrader

    XP:

    c:/documents and settings/all users/application data/nordnetautotrader


    De här katalogerna är ofta dolda, så man får skriva in sökvägen direkt i Utforskaren.

    Eller ring imorgon så löser vi det via Fjärrsupporten.

    Comment

    Working...
    X