Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Error

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Error

Nya programuppdateringen som kom med mailen funkar inte nu kommer bara ERROR och det studdsar upp send error report hela tiden som inte går klicka bort och naturligtvis gårdet inte starta programmet vad beror det på????
    detta meddelas i errorraporten:
    Nordnet AutoTrader powered by Autostock has encountered a problem and needs to close.
    We are sorry for the inconvenience.
    EventType : clr20r3 P1 : autostocktrader.exe P2 : 1.3.0.2
    P3 : 4f13be01 P4 : autostocktrader P5 : 1.3.0.0 P6 : 4f13be01
    P7 : 60 P8 : 7a P9 : system.badimageformatexception
    men det går inte få iväg den heller till Microsoft det bara studdsar även efter omstart av datorn
    Berra

Det löste sig genom ominstalation från Autostock hemsida, det funkade från länken i mailet heller så det fick bli en nyinstalation. Det var lurigt vad som var fel, kanske något att kolla upp.
    Förhoppningsvis kanske kursfeedstoppen kan försvinna, genom uppdateringen??? De finns fortfarane kvar (hopplöst) vid varje köp/sälj så stannar feeden så tar det ca fem minuter till det kommer igång igen. Vad kan inte hända på fem minuter?

Nää int f..n blev det nå bättre snarare tvärt om nu har feed stannat utan köp/sälj kolla:
    08:55 Initierar konton före kurser startas upp
    09:00 Marknad öppen - kurser startas upp
    11:34 Kursdata feed stannat - försöker omstart
    11:36 Marknad öppen - kurser startas upp
    11:36 Systemövervakning - Eventhantering omstartad 2000
    12:15 Kursdata feed stannat - försöker omstart
    12:18 Marknad öppen - kurser startas upp
    12:18 Systemövervakning - Eventhantering omstartad 2000
    13:38 Marknad öppen - kurser startas upp
    Här har jag ominstalerat
    16:48 Market open - datafeed starts up
    17:05 Datafeed stopped - attempting restart
    17:07 Market open - datafeed starts up
    17:07 Watchdog - Eventhandler restarted 2000
    17:18 Marknad öppen - kurser startas upp
    Last edited by Berra; 2012-02-02, 17:24.
    Berra

Comment

Det tyder på allvarliga problem med själva datorn:

P7 : 60 P8 : 7a P9 : system.badimageformatexception

är ett diskproblem, och skulle kunna förklara dina tidigare databasproblem faktiskt.

Vi har generellt väldigt få rapporter om störningar numera, men det kan ju vara värt ett försök att köra "tune-up"-programmen Jörgen tipsade om i en annan tråd. Det kanske rättar till en del Windows-strul.

Comment

Jag prövar, för det är lite hopplöst just nu
        Berra

Comment

Kom på en sak till, kör det nya databaskomprimeringsverktyget i Starta > Underhåll kursdatabas så rensas ev fel bort samtidigt.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
            Kom på en sak till, kör det nya databaskomprimeringsverktyget i Starta > Underhåll kursdatabas så rensas ev fel bort samtidigt.

Hittar inte, kanske inte finns i XP?
            Berra

Comment

Nja, den ligger i NAT alltså.

Comment

Nja, den ligger i NAT alltså.

Jag hittade men nu säger den så här:
                .NET-BroadcastEventWindow.2.0.0.0.378734a.0: AutostockTrader.exe-Programfel

Instruktion på "0x06b53a8c" refererade till minnet på "0x00000004".Det gick inte att utföra en minnesåtgärd. Följande fel returnerades: Tha memory cold not be "read".

och så sartas NAT upp igen, jag tog bort gamla omxs301-or som jag inte ville ha med och startade om då säger datorn detta felmedelande när jag trycker på ok så kommer nat upp igen stänger jag så händer samma igen...
                Berra

Comment

När du gjorde nyinstallationen, använde du den gamla databasen då eller bara helt nya filer?

Comment

När du gjorde nyinstallationen, använde du den gamla databasen då eller bara helt nya filer?
                    Ja, jag avinstallerade inte före installationen nu kör jag i min underbara problemfria MAC, Jag hämtade hem Uniblue för att justera PC´n så nu fungerar den överhuvudtaget inte har försökt hela dagen men det är hopplöst den har tappat kontakten med nätet och utan det går det inte komma vidare jag blir snart tokig på den här skiten
                    Uniblue plockade bort något som behövdes driver som var gammal.
                    Berra

Comment

Kör du Win-emulator i MACen? Det är många som tycker det fungerar bättre än ett vanligt Windows, och NAT fungerar utmärkt i MAC med emulator.

Comment

Kör du Win-emulator i MACen? Det är många som tycker det fungerar bättre än ett vanligt Windows, och NAT fungerar utmärkt i MAC med emulator.

Ja jag har alltid kört Win i Mac utan problem och känt utan att veta att XP har vari hyggligt stabilt. Nu går det bra sedan Macen brukade med PC-vänlig processor men vad det tagit åt XP sedan ja började köra NAT vet e f men nu är min förhoppning att få igång xp igen i helgen. Det var tydligen ingen bra id'e med Uniblue PS men de påstod att det fanns 2303 fel och 9 gamla drivar vilket bev problemet när den bytte ut drivarna sen fick jag inte igång interrnetkopplingen och där står det nu.
                        Berra

Comment

Tog du återställningspunkt enl. rek. är det ju bara att backa till fungerande konf.
                          Uniblue har ganska dåligt rykte och planterar tydligen en del skit i datorn enl olika forum.
                          Finns en del Driver-progg på nätet, Jörgen rekade något, kommer inte ihåg namnet men det var ok, använd bara dig.signerade drivers.

Comment

Äntligen efter en veckas stök o bök disken omformaterad XP ominstallerat alla program nyinstallerade så har jag kört första heldagen med NAT inga feedstopp trots att terminator har gjort fyra affärer i dag. jag kör den i 20-min staplar och kopplat TakeProfit med 7p men den gick aldrig in. Min tanke är att köra med flera kontrakt men bara några få punkters körning och sedan ut och stängt för dagen.
                            Berra

Comment

http://www.acronis.com/homecomputing...cts/trueimage/

Comment

Working...
                              X