Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spik igen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Spik igen

Förra gången jag fick en stor spik ner i terminen var den 1/2. Därefter (idag på morgonen) uppdaterade jag NAT till senaste versionen (ingen nyinstallation alltså) och försökte ladda hem data för att få bort spiken, utan resultat!! Spiken är kvar!

Idag kom en ny spik ner till dagens lägsta vid c:a kl 15:45. Får se om den försvinner vid omladdning från kundservice i morgon?

Har för avsikt att använda ett script för sälj där en kurva punkteras av kursen och en säljsignal genereras. Detta verkar var omöjligt med nuvarande NAT.

AT8 har fungerat klanderfritt vid båda tillfällerna.

Jag börjar bli trött på alla problem i NAT!

Spiken verkar inte ha förekommit utom i köpkurserna, dvs close har inte påverkats. Det är inte mycket vi kan göra åt ev feltick som börsen skickar ut. Spreadfiltret i NAT tar hand om det mesta men klarar inte precis allt. Om scriptet jobbar på på Close är det inget problem, och det går ju dessutom alltid att lägga in filter i scripten om man använder köp- och säljkurserna som gör en "rimlighetstest" på datat som kommer.
    AT8 missar en del spikar pga att samplingen sker med 15 sekunders mellanrum, medan NAT får med sig allt data. NAT har å andra sidan en mer sofistikerad hantering av spikar, men som sagt den kan inte ta hand om precis rubbet.

Om du anser att det är ett "NAT-problem" snarare än ett börsproblem har vi inga synpunkter på, det är inget vi kan göra speciellt mycket åt.

Comment

Den senaste spiken försvann vid omladdning från kundservice. Den förra spiken gick att ta bort med data från AT8.

Comment

Working...
      X