Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilka papper får data?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vilka papper får data?

Idag före börsöppningen lade jag upp nästa termin OMXS302C i NAT. Den var alltså inte upplagd tidigare!
    När jag efter börsöppningen tittade på datat finner jag att det finns data från den 11 januari. Hur kan det komma sig?

Det sker många underligheter i NAT enligt mitt tycke!

C-terminen har inte varit upplagd, men däremot samlas den in på Kundservice. Om du gjort en nyinstallation har du fått med dig HIST-filen från KS och då ligger det dagsdata för C-terminen i den.

Comment

Det var intraday-data jag såg!

Comment

Vilket operativsystem kör du? Jag tänker på om det finns UAC som kan ställa till det med imaginära kataloger osv som kanske inte raderades innan nyinstallation. Körde du avinstallationsfunktionen innan nyinstallation via Start > Alla program > NordnetAutoTrader > Uninstaller

eller Windows egen avinstallation?

Comment

Jag kör XP installerad i Parallels Desktop på en stationär iMac. XP fungerar helt problemfritt på detta sätt.

Det var ett bra tag sedan jag nyinstallerade. Det var när ni uppmanade till det vid en större uppdatering av NAT.
          Jag tror att jag använde Windows egen avinstallation, men jag är inte säker.

Har även märkt en annan sak. Vid vanlig uppdatering av programmet ändras ofta vilka papper som samlar data. Några USA-index och även svenska läggs ibland till. Även egna inställningar av stochastik och Rsi ändras till standard inställningarna. Har dock inte noterat detta i detalj.

Comment

Ok, men då kan det vara så att gamla kataloger fanns kvar. Jag har inte sett att det kan bli fel om man kör med programmets "egen" avinstallationslänk via Start-menyn.

Normalt sett byter vi aldrig något förutom programfilerna och DLLer vid programuppdatering, men vid något tillfälle har vi korrigerat färgschemat för ett par skins, samt någon annan mindre inställning så det förvånar mig lite om stochastic-inställningar och masterfilter skulle ändras. Vi håller lite koll på det vid nästa tillfälle. Ingen annan har rapporterat något sådant.

Comment

Jag skall hålla ögonen öppna inför nästa uppdatering!

Comment

Idag vid uppdateringen av NAT hade jag ställt in Rsi-kurvan på 4 1 1. Efter uppdateringen hade åter standardinställningarna återtagits 14 5 5. Sto-kurvan påverkades dock inte.

Jag tycker inte uppdateringar skall pilla på egna inställningar.

Comment

Ah, jag hittade det! Vi gjorde om RSI-hanteringen för några veckor sedan och införde trigkurva med en inställning som lades in i ini-filen. Denna har legat kvar. Vi tar bort den nu så påverkas inga värden from nu.

Comment

Apropå rsi- och sto-kurvan som numera i inställningarna har fått 3 parametrar. Vad står dessa för?

Jag har lärt mig att vardera kurvan har en parameter, sedan kan man naturligtvis rita medelvärden av denna.

Comment

Jo, vi fick önskemål om en triggerkurva även för RSI precis som vi har för tex RSI. Det är helt enkelt en medelvärdeskurva där tredje parametern bestämmer perioditeten.

Comment

Jag förstår inte ditt svar!
                        Önskar få veta vad respektive siffra står för? Hur är matematiken bakom dessa tre parametrar?

Utan denna vetskap är hela upplägget värdelöst! Då kan man inte använda det, för man vet inte vad som händer!

Lägg gärna upp något under knappen "Välj formel". Där finns idag endast en parameter.

Comment

Parameter 1 = antal period som Stoch eller RSI räknar på
                          Parameter 2 = perioditet medelvärde som kurvan "putsas" med
                          Parameter 3 = perioditet medelvärde som triggkurvan får, dvs medelvärde på Parameter 2

Comment

Och om jag får gissa är det parameter 2 och 3 som ritas, om inte dessa är satta till 1 för då ritas parameter 1. Är det rätt uppfattat?

Comment

Det är rätt uppfattat.

Comment

Working...
                              X