Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Felaktiga köpkurser vid orderläggning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Felaktiga köpkurser vid orderläggning

Varför får man "kurs 0.00" vid orderläggning om det inte har varit några köp/sälj i instrumentet tidigare under dagen?

Köp- och säljkurs finns ju hela tiden. Enligt ordermodellen skall köp göras enligt aktuell säljkurs "vl) aktuell säljkurs".

NAT försöker då upprepade gånger att göra ett köp med en kurs som är flera kronor för låg och inget köp sker.

11:12 ORDER "sl) XACT Tracker Bear köp MINISHRT OMX Q(35)" kurs 0.00
    11:12 ORDER "xk) Delay order spärrar order för MINISHRT OMX Q(35)" kurs 0.00

En bugg i NAT?

Vilken programversion kör du på? Är det så att priset i ordern är för långt ifrån köp- och sälj kan det hända att Nordnets ordervalidering kasserar ordern. Det står i så fall i Tradelog.txt.

Comment

Hej Rikard,

Min version är 1.3.1.11 9.3.1.11

Man såg ordern i "aktiva order" samt i "orderdjupet köp".

Felet är att NAT har satt ett köppris som inte stämmer med aktuell säljkurs pga att ingen affär har gjorts i intrumentet tidigare i dag.

Säljkursen var ca 143.40 kr och NAT satte köp 138.63 kr.

Har även fått detta fel då jag har handlat med warranter men aldrig med Bull/Bear X4.
      Last edited by Wheelie; 2012-03-19, 16:13.

Comment

Vilket prisscript kör du?

Comment

i1(Add(S,0.10))

Comment

Fel av mig, kör med detta script:

i1(mult(1,S))

Comment

Jag provade precis på en ETF som inte handlats idag och fick helt korrekt säljpris i ordern. Måste vara något annat som orsakat det, tex om du bytt prisscript i ordermodellen utan att återansluta igen?

Comment

Vad menar du med att återansluta?

Comment

Koppla loss ordermodellen och återansluta igen. Först då slår eventuella ändringar igenom, tex byta script osv. Däremot får ändringar i befintliga script effekt direkt. Då behöver man inte återansluta.

Jag har riggat upp ytterligare ett test nu med Trend Entry Long som ska få lägga order på BEAR HUS X3(O) när som helst. Den har inte handlats på flera dagar.

Comment

Fick precis signal nu och priset som skickades blev 30:14 kr, stämmer perfekt med grafen och prisscriptet

val) Aktuellt säljpris + 0,5%

Comment

Ok, provar med att återansluta men jag tror inte det är problemet.

11:12 ORDER "sl) XACT Tracker Bear köp MINISHRT OMX Q(35)" kurs 0.00

Varje gång jag får en order som ovan med "kurs 0.00" blir köppriset fel.

Varför står det 0 om säljkursen var ca 143 kr?

Man kan ju undra vart priset 138.63 kom ifrån?

Comment

Felet är tydligen hos mig då.

I larmet, fick du någon kurs på orderraden?

Comment

Nej, det står noll vilket är helt logiskt eftersom det inte finns något avslut idag. Kursen i larmet är från senaste avslut (om idag). Min gissning är att prisscriptet i ordermodellen baserar något på Close.

Comment

Hej på er alla,

Är det bara jag som har problem med köp via ordermodell av instrument som inte tidigare under dagen har något avslut?

Lagd prislimit blir gårdagens säljkurs verkar det som.

Comment

Jag har inte sett det felet iaf. Jag handlar ofta på instrument utan omsättning.

Comment

Working...
                              X