Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

programversion

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • programversion

    Programversionerna verkar uppdatera sig emellanåt i nordnet autotrader utan att information kommer från autostock.

    På master-pc:n har jag version 1.3.1.11, dll 9.3.1.11 (senaste officiella uppdaterings-emailet från autostock) och på en annan pc version 1.3.1.15 och dll 9.3.1.15.

    Varför släpps nya versioner från autostock utan uppdaterings-email från autostock och har 15-versionen funktionalitet som 11-versionen ej har?

    I så fall är det bra om kunder får reda på detta om det påverkar stabiliteten i nordnet autotrader...


  • #2
    Som jag tycker det framgått tidigare släpper dom ett mail när dom har en version som är provkörd i daglig verksamhet och stabil och då uppmanas vi att uppdatera till den.
    Sen får man själv välja om man vill gå in under tiden och uppdatera till en ännu ej ¨officiel¨ version o då kan det vara saker som krånglar. Skulle förmodligen vara väldigt svårt att testköra programmet om inte en del användare är snälla o ställer upp och uppdaterar före officiel version.
    Så har jag förstått det så det är lite upp till en själv.

    Comment


    • #3
      Det är helt rätt, vi går inte ut med officiellt meddelande om uppdatering innan vi kört senaste release hos några nya kunder, samt de som uppdaterar version själva av någon anledning.

      Nu har vi kört version 15 under någon vecka och det fungerar fint. Den aviseras snart via Newsletter-utskick tillsammans med ett par uppdateringar i standardmodeller och manual. Ev hinner vi få med fler saker innan dess.

      Comment


      • #4
        Jag kör 15, kan det ha med mina konstiga signaler att göra ?

        Comment


        • #5
          Nej, jag kör också 15 sedan ett tag. Den har inget annat nytt förutom kommunikationsdetaljer med Nordnet.

          Comment

          Working...
          X