Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

SMS från NAT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • SMS från NAT

    Det står ju i programmet att man kan koppla NAT mot Pixie's SMS-tjänst för att få SMS när det blir en order från NAT. I praktiken, vad jag vet, så fungerar inte detta eftersom avsändaradressen från NAT är densamma för alla kunder och Pixie efterfrågar en unik avsändaradress för att kunna koppla ihop med ett SMS-nummer.

    Är det någon som har fått ihop en fungerande SMS-lösning med NAT (förutom Nordnets egna), eller måste man snickra ihop en själv?

    Mvh

  • #2
    Pixie fick vi ta bort som alternativ, men Hooya fungerar såvitt jag vet. Det var ett tag sedan jag provade. Vi jobbar på en mobil-app som kan ta emot meddelanden som push. Det blir dessutom gratis.

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
      Pixie fick vi ta bort som alternativ, men Hooya fungerar såvitt jag vet. Det var ett tag sedan jag provade. Vi jobbar på en mobil-app som kan ta emot meddelanden som push. Det blir dessutom gratis.

      Hur går det med denna? Finns det någon tidsplan?


      Anders

      Comment


      • #4
        Rickard,

        när NAT skickar epost så är avsändaren web@autostock.se. Skulle ni inte kunna lägga in avsändaradressen som en ändringsbar post i ini-filen till NAT. På så sätt skulle man kunna lägga in sin egen unika avsändare och då kunna använda Pixie, som fungerar bra.

        Nackdelen med mobilappen är ju att man alltid måste ha datatrafik påslaget och tillgängligt. Sms fungerar alltid.
        mvh

        Comment


        • #5
          Det har att göra med vår mailserver, där finns inte någon möjlighet att skicka med önskad avsändare via API.

          De flesta har väl i princip flat rate på mobildata idag, och då fungerar push mycket bättre med säkrare och snabbare leverans än SMS som ibland kommer fram flera timmar för sent.



          Comment

          Working...
          X