Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ordermodellsfråga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ordermodellsfråga

Hej,

Jag kopierade en standard ordermodell till ett eget namn, gjorde lite ändringar och kopplade det till ett instrument, kollar jag på instrumentet så ser jag att min ordermodell är kopplad och den ser ut att funka också, gjorde ett korrekt köp nu imorse, men texten som kommer i mailet och i larmrutan visar namnet på ordermodellen jag kopierade från, alltså INTE namnet på min nya kopia.

Den ser som sagt ut att funka, men jag blev så förvånad när jag såg det andra namnet, någon som vet mer? eller är det (återigen) handhavandefel från min sida? Skulle ju inte vara första gången isåfall

Mvh,
    Richard

Hej Richard
    Jag har gjort samma, och då var det att jag inte sparade när jag redigerade modellen, prova att ta upp modellen kolla om ditt script ligger inne annars redigera och in med ditt och tryck på spara
    Berra

Comment

Hmm, men jag har sparat varenda gång efter ändringar.... been there done that.....
      Nåja, jag startar om ikväll, få se om det tar skruv efter det, tack för svar :-)

Comment

Är du säker på att du inte hade ordermodellen kopplad när du gjorde förändringarna?
        I så fall prova att koppla ifrån och anslut igen.

När det gäller spara i ordermodeller finns det 3st sparaknappar. "spara sekvens", "spara trigger", "spara modell". Klicka på alla sparaknapparna. Jag gjorde misstaget en gång att bara klicka på en spara-knapp och det blev inte bra.

Comment

Ok, tack, provar det ikväll :-)

Comment

Ja ni hade rätt förstås, jag som slarvat :-)

Comment

Working...
            X