Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

NAT, hur komma igång med realtidskurser?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• NAT, hur komma igång med realtidskurser?

Hej, jag har precis köpt en licens till NAT samt installerat programmet hemma. Jag har även lyckats ladda ned historisk kursdata. Jag har även fått igång OMX Tracker, dock utan att utföra några verkliga transaktioner - initialt vill jag se hur det fungerar med signaleringen.

Behöver jag göra något mer för att få in matningen av realtidskurser in i NAT? Jag har Nordnet PRO-status. Måste jag a) installera Wintrade på samma dator för att få realtidskurser in i NAT, b) måste Wintrade vara igång parallellt med NAT för att få realtidskurser in i NAT?

Hej!

inget av a) eller b)... du behöver bara ha abonnemanget på Wintrade.

Kolla i manualen hur du hanterar vilka kurser du vill ha i "Datainsamling och börslistor"
    http://www.autostock.se/NATmanual/
    Last edited by mikola; 2012-05-08, 12:18.

Comment

Kolla det mikola skrev.
      Det kan även vara statusen hos Nordnet. Är du ny pro-kund kan det ta en/två dagar innan det registreras i systemet eller att statusen är fel.

Comment

Går det att se vilken kundstatus man har på Nordnets webb? Jag har tittat runt men hittar inget.
        Last edited by Christer; 2012-05-08, 14:03.

Comment

Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
          Går det att se vilken kundstatus man har på Nordnets webb? Jag har tittat runt men hittar inget.
          Klicka på Depå och sedan Inställningar.

Comment

Kolla så att det finns ett standardkonto definierat hos Nordnet. De måste veta vilket konto avgifterna för realtid ska dras ifrån.

Comment

Tack, nu ser jag min kundstatus på webben.

Comment

Working...
              X