Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

automatisk orderläggning håller inte

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• automatisk orderläggning håller inte

Hej

Vissa problem med automatisk orderläggning:

1. ordermodellerna har namn på två nivåer, det är lite konfunderande i början, det andra börjar med sl). När jag gjort ändringar verkar de inte alltid hålla, jag går tillbaks och ser att ändringarna inte gått, ändrar igen, får det att lyckas så småningom. Men i vilka skeden skall de seivas?

2. då jag anknytit ordermodeller till instrument, gjorde det första gången fel, tog bort dem, gjorde nytt. kollade att det var ok, men en dag senare fanns både det felaktiga och rätta anknytningen? Då jag gjort anknytningarna separat till xact bull och bear, fanns de dubbla anslutningarna på båda.

3. jag har tänkt att ha helt automatisk orderläggning, så det är retur till sekvens 1 då den är utförd. sälj och köporderna är separata med egen anknytning via automatisk orderläggning.

4. det skulle vara en fördel om man lätt kunde se vilka automatiska orderläggningar är på för ögonblicket,

hälsnignar

henry

1. Själva ordermodellen har ett namn. En ordermodell kan ha en eller flera sekvenser med separata namn.
    2. Svårt att avgöra vad du gjorde. Om du frigör en ordermodell måste detta bekräftas med att "Verkställ anslutning vald modell(er)....". Det kan också vara så att du var inne på ett annat konto. Valde ordermodellen och anslutningen såg ut att vara borta. Jag har själv en gång blivit lurad av detta. (Det vore bra om bara anslutningar till aktuellt konto syns när orderdialogen öppnas).
    3. Vad var problemet? Ska fungera. Har du valt autoorder?
    4. Klicka ENTER på diagrammet och välj fliken "Bevaka script och ordermodeller" så ser du vilka ordermodeller som för ögonblicket är anslutna till instrumentet.
    Last edited by ; 2012-07-04, 14:12. Anledning: Rättelse

Comment

sekvens-ordermodell

hej

om jag då har köp och sälj på kors av medeltal, skulle jag då lägga dem som två sekvenser i samma ordermodell eller som två ordermodeller som båda ansluts till samma instrument.

eller kan man göra det båda vägar. (nu två ordermodeller)

sen tiden , vi är ju en timme i finland före er, om man gör tidsfunktioner, skall man lägga dem i finsk eller svensktid? börsen öppnar 10.00 finsk tid, 9.00 svensk?

nu har jag xact bull2 , i30, normalt medeltal 20 perioder som standard bollinger. kurvan visar kors c:a 10 tiden och 13.00 tiden i torsdags. jag tycker handel borde ha hänt men inget hände?
      (borde ha köpt 10 sålt 13 tiden och köpt tillbaka igen)
      Kanske jag kopierat ordermodellen fel, eller var den inte tillräckligt över?

hälsningar

henry

Comment

Det fungerar både med en ordermodell och två sekvenser eller två oberoende ordermodeller med en sekvens. Flera sekvenser gör att man tvingar ordningen eller styr ordningen med stega-script.

Tex Date() funktionen följer datorns systemtid. Kan du inte ändra systemtiden till svensk tid. Då blir tiden synkad med svensk tid och inga omarbetningar behöver göras. Det blir även lättare att använda standard script och script hämtade från forumet.

Prova även att ansluta scripten till diagrammet och välj larmbevakning. Då vet du scriptet larmar som det ska. Sedan kan du leta efter orsaken i ordermodellen.

Comment

automatorder på eller inte

Hej

Nu måste vi börja från början.

1 jag kan checka automatordern genom att högerklicka på instrumentlistan på rätta instrumentet, och välja orderläggning. Den visar rätt, både sälj och köp på medeltal har "1" märkt för instrumentet.

2. så högerklickar jag på diagrammet, och väljer arbeta med anslutna ordermodeller, och det är rätt igen.

3. men sen högerklickar jag på diagrammet och väljer arbeta med script, och då visar den ingenting, jag väljer köp och sen finns den där, sen prövar jag lägga till sälj, sälj kommer men köp har hoppat bort. Det finns inga klara anvisningar hur man lägger till flera.
          en annan intressant sak är att här visas sådana mellanversioner som jag gjort, som inte syns på de andra rutorna?

4. jag har bara ett konto, så det kan väl inte gå fel?

5. så ännu när man gör ordermodeller, där det finns två rutor. då ändringarna inte alltid gått rätt, har jag troligtvis inte seivat rätt.
          "save" borde logiskt ligga nere till höger, som underskriften på ett dokument. ordermodellen har save i övre vänstra hörnet. Jag har tolkat det så att om man kopierar ett script och ger det ett nytt namn, så "save" seivar detta. men då man redigerar scriptet, haar jag då börjat seiva också det med att trycka på samma save knapp?
          på den andra sidan finns ju då ännu ett save, sedan hamnar tillbaks till första sidan och sedan har jag ännu tryckt på save?
          är det rätt eller fel? som sagt ändringarna har inte alltid gått fram, bäst dock då man seivar i alla möjliga lägen.

6. på valet basuppgifter för instrument finns en ruta bevakade script och ordermodeller. men man kommer inte åt att lägga till något på den rutan?
          (detta är tomt, nu fick ett bevakat script dit, men inte mer)

hälsningar

henry

Comment

frågor på ordermodellen köp på korsning av MA

Hej

1 kommandot portfolio(v) anger det att det att det allmänt finns något i portföljen , eller visar den enbart innehavet av ett visst instrument?

2. vad gör draw kommandot i ordermodellen, har inte sett det rita något?

3. varför mult kommandot i slutet, räcker det inte att ordern ger "sant" för att exekvera?

4. i inscript parametrarna i ruta 25 läggs antal perioder för medeltalet. men man ställer aldrig in periodens längd, varifrån kommer den? jag fick ju svaret av rikard att använda kommandot i30 för 30 minuters period. detta kommando finns inte i katalogen , men det är nämnt i manualens avsnitt skillnader mellan intraday och dagskurs. och att den i intraday bör finnas. där är syntaxen i30(). är parentesen obligatorisk, vad står den för?

5. varför testar man i ordern också scr(25) större än 0?

hälsningar

henry

Comment

Portfolio(v) anger innehavet för det instrument som scriptet/ordermodellen är anslutet till. Kan alltså få olika värden om samma script är anslutet till flera instrument.

Draw ritar i diagrammet. För att se resultatet av Draw måste scriptet vara anslutet till ett diagram. Annars ignoreras kommandot.

Det är förmodligen för att kunna rita signalerna i diagrammet. Det räcker att scriptet slutar med <>0 så blir scriptet sant.

Om ett script inte har syntaxen ix() så följer upplösningen diagrammet. Det är alltså skillnad på medelvärets längd och upplösningen. Används tex i20() så tas värdet för slutkursen i varje period om 20 minuter.

Ett medelvärde för 0 fungerar ju inte.

Comment

Working...
              X