Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Larmfönstret

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
    Det är mycket enkelt, larm triggas när scriptet skiftar från falskt till sant. Alltså, på flanken från 0 till 1.

Av det följer att så länge scriptet förblir sant triggas inga fler larm, förutom vid omstart av programmet eller liknande.

Ser man på, det förklarar ju varför scriptet larmade en gång på morgonen och sedan inte mer. Vid närmare eftertanke är det nog heller inte lämpligt att utforma larmfönstret på annat sätt.

Comment

Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
      Det kan i bland vara bra att begränsa signalerna för att inte kladda ner fönstret. Särskilt vid många villkor. Det räcker med att ett villkor blir falskt så kommer det snart ett nytt larm. Tex ett long och ett short script. Scripta så att long bara kan trigga om short har signalerat sedan senast long.

Det går även att tvinga ett script som är sant att signalera flera gånger, tex efter viss tid.

2. LillWicke, lägger du in exit eller motsatt position ser du när ny positon kommer. Använder du sättet som jag beskrev först ser du om det blir skurar.
      Henric, tack för din omtanke.
      Samtliga script har sedan en dryg månad tillbaka en inbyggd timer, och det är också scriptat så som du beskriver ovan.
      Men vad hjälper det när jag lagt in en stopploss som direkt går förbi alla villkor ned till "Account Safety"?

Comment

larm inte larm

Hej

har du kollat en så enkel sak som att i rutan ansluta script , rutan larm kan man kruksa max 1 ggr/dag?

för mej finns det massor med mysterier, testar kors medeltal. igår hade jag sålt en position, efter det borde den inte flagga för sälj, då den borde kolla portföljinnehavet och inte ge sant ifall portföljen är tom. men den gjorde det, den liksom trodde där ännu fanns något. då börsen stängt visade den inte mera säljflaggan, vilket är rätt.

idag larmade den 9.30, men ingen flagga, senare på dftermiddagen flagga men inget larm. då hade jag inte ställt in max 1 larm per dag, så den borde ha larmat 2 ggr och flaggat 2 ggr.
        ( nu efter börsen stängt visar den flagga också för 9.30 larmet, vilket den inte gjorde på dagen) . där var en kort medeltalskorsning, så på det viset rätt.

det verkar obegripligt, men det mesta har jag kunnat klara upp på efterhand.

henry

Comment

Working...
        X