Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

draw funktionen i scripten?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• draw funktionen i scripten?

Hej

då script funktionen inte alltid ritat som jag skulle vilja, har följande frågor uppstått:

Färgen blir inte alltid det som man ställer in i script rutan. Då jag noggrannare tittat genom draw funktionens parametrar, finns där en parameter som definierar färgen, och den ritar enligt draw funktionen, inte enligt det man ställer in i script rutan.

Så dessa färginformationer är inte synkroniserade?

det andra jag undrar över är att olika script tycks använda samma minnesplatser (2,3 är vanliga) i draw funktionen. om man kopplar in flera script till samma diagram, och de olika scripten använder samma minnesplatser, blandas informationen då i detta fall?

så borde man kolla minnesplatserna i de olika scripten och byte om om de är samma?

vilka minnesplatser är såna man främst borde använda, för att inte interferera med eventuella andra funktioner?

hälsningar henry

1) Färgen i drawfunktionen och färgen i scriptrutan är inte samma sak. Draw färgsätter den graf du angett som värde, medans man i scriptrutan anger den färg som själva scripet skall signalera med när scriptet blir sant (oftast en stapel).

2) Minnesplatserna i drawfunktionen är till för att skilja flera draw från varandra och är bara aktiva när det aktuella scriptet körs. Du kan använda cellerna 0-9, och de krockar inte med andra script eftersom cellerna inte är permanenta.

Comment

Working...
    X