Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips om NAT kraschat

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Tips om NAT kraschat

Hej!
    Jag lyckades att krascha NAT. Vid omstart av NAT hamnade den i en loop och enda sättet att komma ur var att stänga datorn.
    Avinstallation av NAT och nyinstallation av NAT hjälpte inte. Felet kvarstod.
    Troligen hade det blivit något fel i registret.

Men om man trixar lite får man felet att försvinna. Så här gjorde jag:

Avinstallerade den kraschade NAT.
    Startade om datorn.
    Installerade ny NAT från början. (Obs starta inte NAT för då återkommer felet).
    Startade om datorn.
    Avinstallerade den nya NAT.
    Startade om datorn.
    Installerade ny NAT från början.
    Startade om datorn.
    Nu kan NAT startas utan att krascha.

OBS om du har egna script så rädda dessa innan du avinstallerar NAT se http://www.autostock.se/vbulletin/showthread.php?t=2454

mvh
    Bertil
    Last edited by Bertil; 2012-07-29, 13:04.

Fråga som dyker upp, hur avinstallerade du? Windows egen meny eller NATs avinstallationslänk?

Comment

Hej!
      Med NATs avinstallationslänk. NAT syns inte under installerade program i kontrollpanelen för WinXP.
      mvh
      Bertil

Comment

andra tips

Det var väl bra tips, då det fungerade.

men ganska komplicerat.
        Jag har nån gång kommit ur datorproblem med windows funktionen, där man kan återställa datorn till ett tidigare datum. Kan eventuellt ha fungerat även i detta fall.

sen är det andra att regelbundet ta säkerhetskopior, och återställa från säkerhetskopia.

sen undrar jag hur det är om du hyr in dej på den cloud virtual server som erbjuds, hur går det då , kan programmet krascha även där eller inte?

hur fixar man det om det kraschar där?

sen fanns det två versioner av virtual servern, vilka är skillnaderna på dem?

mvh

henry

Comment

Passar på att nämna att ingen annan rapporterat liknande problem med installation, men min gissning är att några filer legat kvar och ställt till det av någon anledning. Teoretiskt skulle ett virusprogram kunna "fälla" avinstallationsprogrammet.

När det gäller VPSen så fungerar den som en vanlig dator, och kan krascha precis som alla andra datorer. Men det är lika enkelt att återinstallera programmet på den som på en vanlig dator. Skillnaden mellan VPS Light och Standard är att Standard har två processorkärnor och större hårddisk. 95% av kunderna klarar sig galant med Light-versionen. Det är endast om man tänker köra många tyngre script som det kan behövas en Standard. En fin liten finess är att det går att uppgradera/nedgradera sin VPS utan att avinstallera något. Den behöver bara startas om. Meddela oss i så fall.

Comment

Jag kan berätta att anledningen till kraschen var att jag körde med i0( på fyra script av typ stoplossmini. Då blev min laptop så seg att jag inte kunde koppla bort scripten från orderdialogen. Kunde ta någon minut från tangenttryckning till exekvering. Dumma jag gjorde då en programuppdatering då jag trodde att NAT hade hängt sig, då hängde sig NAT verkligen och kom in i en loop som krävde omstart av datorn för att släppa osv se ovan.

Med kommande tickdata så innebär det ju i princip att man kör med i0( på alla script om så önskas. Kommer att ta datorkraft. Detta är en anledning till att jag köpte en ny laptop med intel i7 processor.
            mvh
            Bertil

Comment

Nja, det är inte helt rätt - i0() påverkar endast upplösning i script. Synkron scriptexekvering är något helt annat, och betyder helt enkelt att scriptet exekveras varje gång data kommer in istället för som nu var 5:e sekund oavsett om data kommer in eller ej. Om det rör sig om instrument som har väldigt glest mellan datauppdateringarna blir det lättare att exekvera än idag, men om man kör script synkront på tex index eller ETFer osv kan det helt riktigt bli rejält tungt. Därför kommer en del funktioner för att begränsa hur ofta script kan köras osv för att inte lasta ner datorn för mycket.

Comment

Såg denna gamla tråd då jag ska blåsa mitt autotrader och slänga in det på nytt. Jag kör win10 och har märkligt nog ingen länk i listan med appar och program för att avinstallera med. Programmet kommer som sagt heller inte upp när man ska avinstallera via windows egna meny så hur gör man?

Edit: Körde en ny installation och det verkade funka. Nu har jag också fått en uninstall-länk bland programmen av någon anledning. Var detta rätt sätt?
                Last edited by Silvius; 2016-07-28, 09:15.

Comment

Working...
                X