Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Inget GSM larm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Inget GSM larm

    Hej,
    Jag kör med all fönster stängda ett script mot OMX, iförrgår fick jag helt korreket en signal som triggade en order. Singalen borde varit aktiv ca 3 min om tittar på 1 min staplar. Skriptet går i i5( upplösning.

    ==> Allt är OK, men INGET gsm larm.

    Dagen efter larmar scriptet med GSM larm. Inga ändrignar gjorda där emellan.

    ==> Finns det några orsaker till att ett skript signalerar, men inte GSM larmar?

    mvh
    Ingemar

  • #2
    Svårt att säga vad det kan vara utan att ha sett några script, men en möjlighet att du gjort något otillåtet i scripten så att dessa blir inkonsekventa. Tex minnesreferenser utanför intradayprefix osv, det kan lätt bli knas.

    Comment


    • #3
      larm går inte samma dag

      Hej

      jag tycker jag råkade ut för liknande, första dagen inget larm, efter det har det kommit. I larmfönstret för mej, gsm brukar jag inte.
      signalerna i diagrammet kommer genast.

      men har inte dokumenterat exakt vad gjort, så är inte helt säkert.

      hälsning henry

      Comment


      • #4
        Kolla också upp sakerna nedan. Är något av dessa fel körs scripten, men resultaten blir konstiga. De är också svåra att upptäcka vid en snabb genomgång.

        1) Man har glömt en av klammer-parenteserna i en komentar. { }
        2) Man har skrivit "." istället för "," för parameteravskiljare i en funktion.
        3) Man har skrivit "," istället för "." som decimalavskiljare i ett tal.
        4) Man har stavat en funktion fel. (Jag gjorde själv misstaget en gång med att skriva "ht()" istället för "gt()" i ett script. Det tog lång tid innan jag upptäckte detta.)

        Comment

        Working...
        X