Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

windows update

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• windows update

Hej

Idag morse såg jag en orange ikon i nedre kanten, och det var windows som ville starta om för att köra uppdateringar.

som tur var jag på plats, men om detta händer då man är borta, så startar windows om och autotradern startar väl inte igen?

går det att gardera sej mot dessa uppdateringar på nåt vis?

mvh

henry

Ändra inställningar i windows update så att uppdateringar laddas ner, men att du själv väljer att köra dem. Lämpligtvis efter stängning.

Comment

Det går fint att lägga AutoTrader för automatisk uppstart när Windows startar, så behöver man inte bekymra sig så mycket om Windows Update.

Attached Files

Comment

Ursprungligen postat av henryb Visa inlägg
        Hej

Idag morse såg jag en orange ikon i nedre kanten, och det var windows som ville starta om för att köra uppdateringar.

som tur var jag på plats, men om detta händer då man är borta, så startar windows om och autotradern startar väl inte igen?

går det att gardera sej mot dessa uppdateringar på nåt vis?

mvh

henry
        Du kan ha windows update satt på automatisk installation, det enda som händer är att det kommer upp en gul ruta längst ner till höger om att windows update vill starta om datorn efter 10 minuter, men det sker aldrig (rutan visas i all evighet).

Comment

autostart?

det verkar som windows update inte skulle ha startat den bara varnade om jag förstod rätt.

Men att lägga autotradern i autostart gick inte. Jag försökte dra den i autostart foldern , men den fastnade inte.

i exemplet hade rikard dessutom en launchcenter som jag inte har, skulle den behövas?

eller är där någon annan specialmanöver man borde kunna?

henry

Comment

Det brukar bara vara att högerklicka på genvägen till AutoTrader, välj Kopiera, öppna autostart-katalogen och klistra in.

Lauchcenter i bilden är bara något av de övriga programmen på datorn som också ligger i autostart-katalogen. Har inte alls med AutoTrader att göra.

Comment

Working...
            X