Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

nyt lösenord i nordnet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • nyt lösenord i nordnet

    Hej


    jag bytte lösenord hos Nordnet i morse och då jag tittade på autotrader efter det visade det saldå 0, samt inget depånummer.

    jag försökte logga in hos nordnet med nya lösenbordet, men det gick inte heller.

    jag bytte inloggning på autotrader men det hjälpte inte heller

    nu har jag varit i kontakt med dem och de sade att autotrader försökt logga in så många gånger med det gamla lösenordet att de stängt av kontot

    nu skickar de då nya koder per rekommenderat brev, vilket kan ta närmare en vecka till Finland.

    frågan är kan jag överhuvudtaget ha autotrader öppet under denna tid.

    kanske den redan har förstört de nya lösenord som är inlagrade men som jag får först nästa vecka.

    hur skall jag göra?


    mvh

    henry

  • #2
    Nu visar Autotrader igen konto nr och saldo, förstår inte?

    nordnet sade det var låst.
    (jag har alltså bytt det nya lösenordet till autotrader, men de har skickat nya?)

    henry

    Comment


    • #3
      Nordnet brukar kunna öppna kontot igen om man ringer in och förklarar vad som skett.

      Om det skickat nya lösenord via brev bör du kanske ringa in igen och kontrollera hur det verkligen ligger till.

      mvh Rikard

      Comment


      • #4
        det klarnar

        Hej

        det tycks vara så att man skall inte sköta viktiga saker via nordnets allmänna email support, det är mycket byråkratiskt.

        Lösenord skall man också passa sej för att byta.

        i fredags bytte jag lösenord, och sen kom jag inte mera in nånstans.
        emailade och bad nytt lösenord enligt direktiv på nordnets sidor.

        idag onsdag kom användarnamn på posten.
        lösenordet kommer rekommenderat, och troligen imorgon. då måste jag gå till posten efter det. Sist hade jag då ännu besvärligheter med legitimation, då expediten var ny och extra noggrann.

        så det kommer att ta 6 dagar eller mer.

        jag kontaktade också petter alvsten direkt. och han fixade saken snabbare, så jag fick nya lösenord av honom igår kväll. Skulle säkert ha fått samma dag om jag kontaktat honom direkt

        så man skall tydligen ringa, och hellst känna nån som verkligen kan fixa.

        mvh

        henry

        Comment


        • #5
          Hej,
          Samma sak hände mig, tydligen kan man inte vara inloggad på webben sammtidigt som man är inloggad på NAT, nu har jag dock fått ett nytt problem, jag kan inte se mina konton eller mina innehav, hur löser jag det?

          Comment


          • #6
            Jo, det går fint att vara inloggad på både webben och i AT samtidigt. Om du inte kommer åt kontona i programmet nu, kolla i Deblog.txt om du får någon felkod som rör inloggningen.

            Det kan vara så att du skrivit fel lösen, och att programmet gjort för många inloggningsförsök varvid kontot spärras. Fungerar det att logga in på webben nu?

            Comment


            • #7
              Hände mig en gång att jag skrivit fel lösenord i NAT så den låste kontot, ringde NordNet och dom låste upp det på 5 minuter, inga problem.
              Jag har ofta igång NAT på servern och min laptop samtidigt och inloggad på webben, det går alldeles utmärkt.

              //Richard

              Comment


              • #8
                Okey så bra att det går att vara inloggad på bägge ställena samtidigt, nått har blivit fel iaf, nu kan jag inte ens logga in på NAT, varken med mitt gamla eller nya lösenord.
                En sak till som jag undrade över, när jag har arbetat med programet idag så slutar programet att fungera, bara stänger ned sig och försvinner 5-10 sek, det går bara att navigera i proigramet men inte använda några funktioner, har ni någon lösning?

                Comment


                • #9
                  Utan inloggning blir det knas. Är det en gammal installation? Kanske läge att installera om annars.

                  Men det intressanta är om du kommer in på Nordnets webbsida med loginuppgifterna nu?

                  Comment


                  • #10
                    Nej, tyvär så kommer jag inte in på webben heller, jag ringer till nordnet så får dom låsa upp till mig.
                    Jag har uppdaterat AT idag, men när jag loggade ut och skulle logga in senare under dagen så komm jag inte in i AT.

                    Comment


                    • #11
                      Har du bytt lösenord hos Nordnet? Inte helt ovanligt att man glömmer byta även i NAT.

                      Comment


                      • #12
                        Jag har bytt løsenord hos Nordnet och jag sjælv har bytt i AT, det står att AT ær nu blockerat før orderlæggning.

                        Comment


                        • #13
                          Ok, då behöver man nollställa i AT enligt sektion 2:

                          http://www.autostock.se/NATmanual/FA...igaFragor.html

                          Comment


                          • #14
                            Om det inte går att skriva in sökvägen manuelt och man inte har funnit någon ini-fil efter lång tids letande, vad gör man då? har du något annat förslag

                            Comment


                            • #15
                              Ring oss imorgon så hjälper vi dig via fjärrsupporten.

                              Comment

                              Working...
                              X