Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Inga kurser

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Kan du se kontoinformation? Om inte så gissar jag att inloggningen inte fungerar:

1. Hjälper det att starta om NAT?
    2. Har du kanske bytt lösenord hos Nordnet men inte i NAT?
    3. Får du några felkoder i Larmfönstret > Systemmeddelanden

Comment

Mina kommentarer nedan

1. Hjälper det att starta om NAT? Har gjort detta några ggr, utan resultat
      2. Har du kanske bytt lösenord hos Nordnet men inte i NAT? Nej, Kan logga in med samma lösenord via Wintrade

3. Får du några felkoder i Larmfönstret > Systemmeddelanden Inget speciellt. Se bifogad bild
      Attached Files

Comment

Ring oss under eftermiddagen så kopplar vi upp via Fjärrsupporten och undersöker.

Comment

Hej igen
          Vill kolla en extra gång med inloggningsuppgifterna och jag är nu 100% säker att dessa är rätt, men jag ser att NAT inte loggar in -> får inte upp mitt depånummer och inget tillgängligt saldo.
          Nåt verkar strula med inloggningen mot Nordnet.

Slår en signal till er i morgon om det fortfarande är samma fel.

Hälsn

Anders

Comment

Vi har bara möjlighet fram till kl 10 imorgon, därefter har vi möten resten av dagen. En teori är att maximalt antal inloggningsförsök gjorts och att konto spärrats. Om du kontaktar Nordnet ser de hur det ligger till.

Comment

Hur fungerar det idag?

Comment

Min kursfeed slutade funka 09:20 idag. Fler som har det problemet? Det stod inget i larm/meddelandeförnstret utan det bara slutade komma in data. Vid omstart funkade det igen men med ett stort hål i datan (som inte kan fyllas på förrän i morgon, suck).

Comment

Vi hade också ett stopp på en av maskinerna. Inga felkoder loggades dock, vi undersöker vad som orsakade det. Vi har en programuppdatering med som tar hand om en felsituation vi inte sett förrän i förra veckan, men det är möjligt att vi har en till konstaterad nu.

Comment

Kom inte in några kurser i öppningen och efter omstart an NAT bara index

efter ytterligare en omstart (av NAT och dator widows 7) verkar det fungera som vanligt

Comment

Hej

Hade tyvärr inte möjlighet att kolla tidigare idag.
                      ..men det är samma läge som igår. Uppstarten ser ok ut, med undantag för att jag inte loggas in på min depå hos Nordnet och att inga kurser kommer in. Har försökt att uppdatera gårdagens kurser via kursinsamlingen men även den fungerar inte.
                      Har återtällt IE till standard värden och SSL 2.0, SSL 3.0 och TSL 1.0 är i bockade.

Kan logga in via Wintrade och Nordnets hemsida på min depå, med givetvis samma inloggningsuppgifter som jag har i NAT.

Ett mycket mysko fel verkar det som...

Kan jag slå en signal efter ert möte idag?

//Anders

Comment

Verkligen, men vi behöver kunna logga in via fjärrsupporten för att undersöka och det är tyvärr omöjligt idag. Saker att illa annars:

AutostockTrader.exe måste ha access till nätet i brandvägg och virusprogram. Port 80 och 443 måste vara öppna.

Comment

Jag har kollat brandvägen och den ser ok ut. Har även stängt av denna helt, men jag märker ingen skilland.

//Anders

Comment

Jag har inte heller någon kurs-feed idag. Inga ändringar i inställningarna har gjorts.

Comment

Samma här, nästan. Stod stilla fram till 10.48 då jag startade om programmet, hoppade igång efter det.

Edit: Rättare sagt, det var endast mina diagram som inte uppdaterades. Listfönstren uppdaterades med nya kurser på löpande band. I mina diagram fick jag bara streckade vågräta linjer.
                              Last edited by Pontus; 2012-09-07, 13:13.

Comment

Någon form av störning har det helt klart varit, vi undersöker mer exakt vad som ligger bakom.

Comment

Working...
                                X