En uppdaterad programversion ligger ute nu med de ändringar som vi redan hade på gång, det vore bra om några uppdaterar så att vi får lite parallell feedback.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Inga kurser
Collapse
X
-
Fick inga kurser på terminen imorse, men OMX30 indexet kom in. Startade om och det löste sig. Upptäckte dock inte problemet förrän efter kl 10. Har fortfarande programversion 1.3.2.10. Vet ej om nyare versioner skulle löst problemet. Skall uppdatera nu.
mvh
Bertil
Comment
-
Ni får ursäkta min okunskap om datorer, men jag hittar ingen deblog.txt i NAT's program mapp??
Var skall jag leta efter denna om, den inte finns i denna mapp?
//AndersAttached Files
Comment
-
Ah, sorry, Deblog ligger i en katalog som oftast är dold:
c:/programdata/nordnetautotrader
bland alla databaserna. Man får skriva in sökvägen manuellt för att hitta rätt.
Deblog kan bli ganska stor, så bäst är om du högerklickar på den och väljer Skicka till > komprimerad mapp. Därefter bara att maila den.
Comment
-
Nattskiftet har hittat en del misslyckade subscriptions precis kl 08:59-09:00, vilket vi kommer lösa, men tillsvidare är det bra om ni som har haft kursfeedproblem ändrar öppningstiden till tex 08:56-08:57 i Inställningar > Anpassa kursinsamlingen. Det hjälper till att sprida systembelastningen (det börjar bli många NAT - användare nu) precis vid dagens början. Vi tror att detta orsakar tappade sessioner som i sin tur kan innebära kursfeedproblem.
Comment
Comment