Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Script ritar ej ut LastTrade-nivåer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Script ritar ej ut LastTrade-nivåer

    Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
    Verkar vara en Windowsuppdatering som ställt till det. Två kunder har provat att kryssat för TSL 1.0 och det fungerar.

    Vi ska verifiera det med Nordnet och gå ut med utskick igen.
    Ett lasttrade-script som ritar ut nivån fungerar ej i 64bit win7 pc med gjord windows update i förra veckan, däremot fungerar scriptet på en 32bit win7 pc
    med windows update körd i förra veckan...

    Båda pc:na har tsl 1.0 i ie9.

  • #2
    Har båda installationerna varit igång när senaste affär gjordes? Annars kan det ju vara så att transaktionen bara snappats upp i ena programmet. Det här tror jag inte har med inloggningsproblemen idag att göra.

    Comment


    • #3
      Lasttrade-loggen är global numera, ej per installerad nat/ pc.

      Vid anslutning av script som skriver till minnesceller som sedan ritar lasttrade-linje såg jag att efter scripten på 32bit pc:n som fungerade fanns
      depå-siffrorna, men ej i 64bit pc:n.

      Efter att jag kopplat från och sedan på scripten igen fungerade det och depå-siffrorna syntes efter anslutet script.

      Scripten kopplades på i helgen till I-terminen när H-terminen slutade gälla och då fungerade tydligen inte kopplingen mot depån på 64bit pc:n vilket den gjorde idag när börsen var öppen....

      Comment


      • #4
        Ah, troligen skulle det funkat om du har en Full editor öppen och klickar på Spara, alternativt byter upplösning och tillbaka igen. Då refreshas scriptritningen.

        Comment

        Working...
        X