Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fixa OMX30 datat eller buggen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fixa OMX30 datat eller buggen

Uppdaterad 19:27 ny bättre bild
    Hej Rikard,

Jag har problem med Stochastic kurvan som vi diskuterat en tid.
    Då jag var osäker på om jag hade allt data (pga kurvan utseende), valde jag tyvärr att ladda ned OMX30 data för 14 dagar. Då får jag megastaplar.

Vet inte om det är fel i datat eller bugg, uppdaterade igår till den inofficiella versionen 1.3.2.11 för att försöka råda bot på att grafen inte uppdateras i dagsdiagram (fick göra load workspace för få refresh på programmet, då kom också signalerna, dvs signaleringen fungerade inte utan manuellt "pilla" på NAT).

Om det är några fler som har problem så bra att veta det, då det påverkar tradingen.

MVH
    Jimmy
    Attached Files
    Last edited by jimmy; 2012-09-12, 19:31.

Samma fel hos mig oxå.
    Som synes fattas även stapeln för den 10:e och gäller "alla" aktie-diagram.
    kör ver. .10

Comment

Jo, vi har hittat en del svagheter i det nya protokoll som den inofficiella versionen använder, och en lösning är klar så fort vi kan.

Comment

Rikard,

menar du att jag och Mikola använder det nya protokollet även om vi kör olika versioner.

Jag skulle uppskatta en change log av programmet. Hade jag vetat att jag skulle bli beta testare/försökskanin så hade jag troligen inte uppgraderat min produktionsmiljö :-)

utan legat kvar med den gamla versionen. Är det mycket jobb/risk att få tillbaka den gamla versionen, eller värt att vänta tro?

Är det något mer en historiskt data som är fel?

Comment

Rikard,

om jag tolkat rätt så måste jag sluta använda NAT tills det finns en lösning?

Eftersom allt verkar vara fel i de tre sista graferna.
          Någon work around, möjlighet att installera den tidigare versionen?

Comment

Vi nämnde ju att det var en inofficiell version som bara lades ut via forumet, just för att den skulle testas.

Vi håller på att försöka återskapa datat på Kundservice. Det går att lägga tillbaka den tidigare programversionen, vi återkommer med en liten instruktion.

Comment

Hej Rikard,

Tack, inga större problem, mer besvikelse :-)

Jag ska lära mig att testa i testmiljön innan jag nativt laddar in något som kvaddar min trading miljö.

Vore dock bra om ni skriver en change log så att man kan vara observant på funktioner som medvetet ändrats.

Diagramet ser rätt kul ut. Jag har en Stochastic kurva som gör en U-sväng bakåt en dag. haha. Kanske NAT nu kan se in i framtiden.

Comment

Alla officiella uppdateringar via emailutskick har en lista på vad som är ändrat. Vi har ringat in problemed med kundservicedatat nu och även staplarna med nollkurser. Fix släpps troligen imorgon.

Comment

Rikard,

kan du maila ut när det är klart och finns en fix, väntar med spänning :-)

Comment

Working...
                  X