Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Redundans mot Internet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Redundans mot Internet

Detta kanske är en smula off topic, men är det någon som har provat att använda Joors (reklamfinansierat mobilt bredband) för att koppla upp Autotrader mot Internet? Funderar på om reklamen kan störa kommunikationen på något vis.

Funderar annars på att skaffa det för att ha som redundant lina ifall mitt vanliga nätverk går ner, och att skriva ett program som automatiskt kopplar om till Joors-nätet ifall vanliga internetlinan fallerar. Om nu inte Windows själv fixar det.

Vi har inte hört från någon om Joors, men om det är reklamfinansierat borde man väl kunna testa det?

Comment

Jag tror du måste titta på reklam först innan du får tillgång till nätet. Men det kanske fungerar.
      Annars är 4g mobilt bredband en ganska säker uppkoppling?

Comment

Hej,
        Jag kör en router med två WAN portar.
        1. vanlig TP kabel till bredbandslevelrantören
        2. USB/mobilt bredband som tar över om 1. går ned.

Använder en Draytek Vigor 2130n router som jag är mycket nöjd med. Den har bla VPN och många andra funktioner till ett relativt bra pris jämfört med andra produkter jag jämförde med för ett par år sedan. Finns säkerligen många likande alternativ idag beroende på behov.

Comment

Ursprungligen postat av jimmy Visa inlägg
          Använder en Draytek Vigor 2130n router som jag är mycket nöjd med. Den har bla VPN och många andra funktioner till ett relativt bra pris jämfört med andra produkter jag jämförde med för ett par år sedan. Finns säkerligen många likande alternativ idag beroende på behov.
          Tack för tips! Visste inte att det fanns routrar med både fast lina och 3G.

Comment

Eller så kör man en VPS....

Comment

Nu har jag testat reklamfinansierat mobilt bredband från Joors ett tag som backup, och det funkar utan problem med NAT. Lite reklam poppar upp precis i början när man slår igång det bara.

Skicka ett meddelande till mig om det är någon som vill ha en invite så får man det lite rabatterat. Har även gjort ett AutoIt-script som jag kan dela med mig av, som automatiskt kan aktivera Joors-uppkopplingen om den vanliga uppkopplingen skulle fallera.

Comment

Working...
              X