Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Något speciellt att tänka på vid ändringar i ordermodeller?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Något speciellt att tänka på vid ändringar i ordermodeller?

Är det något speciellt man bör tänka på när man gör ändringar i ordermodeller?

Orsaken till att jag frågar är att jag igår bytte skript på en ordermodell som vid tillfället var kopplad till ett instrument. Efter skriptbytet så kopplade jag till ytterligare ett instrument till ordermodellen. Senare effektuerades en köporder på båda instrumenten, men jag såg att det gamla skriptet hade använts för det första instrumentet och det nya skriptet för det andra instrumentet. När jag gick in och kollade i ordermodellen såg allting schysst ut, och det var det nya skriptet som var kopplat till ordermodellen.

Hur kan det komma sig att det gamla skriptet användes? Har jag missat något? Måste man koppla från/till instrument till ordermodellen om man gjort ändringar i den?

(Jag kör v.1.3.2.10)

Problemet kvarstår även idag efter att maskinen har varit avstängd under natten. En säljorder lades tidigare idag på två instrument som var kopplade till samma ordermodell, men man ser i larmfönstret att det skedde med olika skript för de två instrumenten.

Har nu provat att koppla bort det instrument från ordermodellen som triggas av fel skript och sedan kopplat på det igen för att se om det hjälper.

Comment

När man ändrar någonting i ett script, som är kopplad till en ordermodell, får ordermodellen i sin tur inte vara kopplad till något instrumet om ändringen skall få någon verkan.

I ditt fall tar du helt enkelt och kopplar ifrån ordermodellen från det första instrumentet (glöm inte att också klicka på knappen verkställ) och sedan ansluter du modellen igen till aktuella instrumentet.

Edit: oops Daniel G hann tydligen posta medans jag satt och skrev.
      Last edited by LillWicke; 2012-09-21, 13:58.

Comment

Okej, det var bra info. Samma verkar gälla för att byta skript i ordermodellen (inte bara ändra i ett befintligt).

Tack igen! Nu känner jag mig lite lugnare.

Comment

Working...
        X