Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

problem med nya versionen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• problem med nya versionen

Den har fungerat under dagen men nu gick det inte.

då jag kollade datorn så går den nya autotradern och gömmer sej i en liten ikon i nedre kanten.

det gick inte att få upp den, den hade hängt sej, så jag måste stänga den via eventhandlern.

när sedan startade på nytt , så gick den några sekunder , och sedan

error 920
    error 95910
    out of memory u4freedefault

och sedan stängde den

prövade på nytt med samma resultat.

Hur mycket minne krävs, jag har 8 GB?

henry

Det kan vara en databasskada. Jag skulle radera Data-katalogen under

c:/programdata/nordnetautotrader

och starta om programmet. Ladda ner nytt data via Start > Underhåll kursdatabaser

Det står lite om säkerhetsfunktionerna här:

http://www.autostock.se/NATmanual/Sakerhetsnivaer.html

Comment

Jag fick samma fel!

Comment

Ursprungligen postat av henryb Visa inlägg
        Den har fungerat under dagen men nu gick det inte.

då jag kollade datorn så går den nya autotradern och gömmer sej i en liten ikon i nedre kanten.

det gick inte att få upp den, den hade hängt sej, så jag måste stänga den via eventhandlern.

när sedan startade på nytt , så gick den några sekunder , och sedan

error 920
        error 95910
        out of memory u4freedefault

och sedan stängde den

prövade på nytt med samma resultat.

Hur mycket minne krävs, jag har 8 GB?

henry
        Stängde du av båda processtrådarna? Om du inte gjort det och sedan startar om programmet med två nya processer kan det nog gå fel.

Last edited by LillWicke; 2012-10-01, 17:44.

Comment

Mitt program körde på som vanligt idag utan missöden, ända till dess att jag beslöt mig för att stänga av programmet manuellt strax innan kl 17, (genom att klicka på krysset för programfönstret.)

Inga problem med att stänga av. De båda processerna försvann från aktivitetshanteraren. So far so good.

MEN när jag sedan försökte starta om programmet igen under pågående börs, hängde sig programmet. Gjorde detta två gånger med omstart av datorn däremellan. Samma sak, hängning efter en stund, inga meddelanden.

Min spontana reflektion är: Hur smart är det, som NAT gör, att i Windows starta två enskilda programprocesser med samma namn?

Comment

Jag startade om datorn men samma fel kvarstår. Om jag ska ha NAT igång i morgon måste jag backa tillbaka till föregående programversion. Hur gör jag det?

Comment

Uppföljning till mitt förra inlägg #5

Jag startade om programmet en gång till, men den här gången lät jag programfönstret vara minimerat under den tid det tar för programmet att samla ihop alla instrumet och göra kopplingar till databasen. (man hör när detta jobb är färdigt genom att hårddisken får mindre att göra.)

Den här gången gick allt bra, data kommer in, och programmet har inte hängt sig. Förra gångerna maximerade jag programfönstret under pågående datasampling. Detta gillade inte den nuvarande NAT. I de förra versionerna däremot gick detta bra.

Comment

Det låter som att det kan röra sig om gamla databasskador som visar sig nu när alla instrument initieras även om inget avslut skett innevarande dag. Ni som haft problem, radera gamla Data-katalogen enligt ovan och starta om. Ladda ner nytt data. Borde rulla utan problem efter det.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                  Det låter som att det kan röra sig om gamla databasskador som visar sig nu när alla instrument initieras även om inget avslut skett innevarande dag. Ni som haft ptoblem, radera gamla Dara-katalogen enligt ovan och starta om. Ladda ner nytt data. Borde rulla utan problem efter det.

Vill man testa gamla databasen kan man köra integritetskoll i Inställningar > Egenskaper. Sök igenom Deblog efter "error".
                  Läste du inlägg #5 och #7 ordentligt? Jag har inga "error"

Comment

fortfarande fel

Det verkar som mina kunskaper i programmering inte räcker till.

Jag prövade det som Lillwicke nämnde att låta den lilla ikonen ligga kvar.
                    Men felet kom då också, det bara räckte en längre tid förrän felet kom.

Att ta bort data från programdata foldern gick säkert fel, Där fanns inget direkt data , där fanns en fil som började med data, det tog jag bort , men sen fungerade programmet ännu värre, det kunda bara stängas via ny start av dator. så det var säkert fel fil.

Nu laddade jag programmet helt på nytt, alltså ingen uppdatering.

Nu kommer samma error igen första gången direkt efter jag slagit in lösenordet.
                    Startade programmet på nytt, och matade igen in de instrument jag handlar som inte finns med som standard, och skulle ladda in data på dessa, så pang , kom det igen samma error och programmet stängde av.

This is a very sticky one.

henry

Comment

lite bättre

Laddade upp programmet på nytt igen

nu kom jag vidare.
                      fick definierat mitt gamla arbetsbord igen och ritat upp de diagram jag behöver.

nu var det fullt med blåa streck på denna dag.

beror på att script är inkopplade. Den säger unknown probably deleted.

Så jag hade tidigare script kopplade , mina egna modifikationer.

så kopplingarna finns men inte själva scripten.

kopplingarna var inte heller tidigare kruksade, nu är de det.

henry

Comment

Så här ser det ut när felmeddelandet dyker upp!
                        Attached Files

Comment

Ser verkligen ut som skadad databas. Bara att prova enligt ovan. Det märks ju på en gång om det blir skillnad.

Comment

Ursprungligen postat av LillWicke Visa inlägg
                            Mitt program körde på som vanligt idag utan missöden, ända till dess att jag beslöt mig för att stänga av programmet manuellt strax innan kl 17, (genom att klicka på krysset för programfönstret.)

Inga problem med att stänga av. De båda processerna försvann från aktivitetshanteraren. So far so good.

MEN när jag sedan försökte starta om programmet igen under pågående börs, hängde sig programmet. Gjorde detta två gånger med omstart av datorn däremellan. Samma sak, hängning efter en stund, inga meddelanden.

Min spontana reflektion är: Hur smart är det, som NAT gör, att i Windows starta två enskilda programprocesser med samma namn?
                            De båda processerna sköter olika saker, den ena är själva programfilen och den andra watchdogen. Jag tycker det är bra att de heter samma sak så hamnar de alltid jämte varandra i Aktivitetshabteraren. Så har NAT varit konstruerat hela tiden.

Ursprungligen postat av LillWicke Visa inlägg
                            Uppföljning till mitt förra inlägg #5

Jag startade om programmet en gång till, men den här gången lät jag programfönstret vara minimerat under den tid det tar för programmet att samla ihop alla instrumet och göra kopplingar till databasen. (man hör när detta jobb är färdigt genom att hårddisken får mindre att göra.)

Den här gången gick allt bra, data kommer in, och programmet har inte hängt sig. Förra gångerna maximerade jag programfönstret under pågående datasampling. Detta gillade inte den nuvarande NAT. I de förra versionerna däremot gick detta bra.
                            Tror inte det har något samband även om det verkar så. Jag skulle köra en integritetskoll på databasen och rensa den ifall något dyker upp i Deblog.

Comment

De båda processerna sköter olika saker, den ena är själva programfilen och den andra watchdogen. Jag tycker det är bra att de heter samma sak så hamnar de alltid jämte varandra i Aktivitetshabteraren. Så har NAT varit konstruerat hela tiden..
                              Jo jag vet att det har varit två processer hela tiden, och det är inte det jag reagerade mot. Vad jag reagerade mot var att båda processerna har identiska namn.

Tror inte det har något samband även om det verkar så. Jag skulle köra en integritetskoll på databasen och rensa den ifall något dyker upp i Deblog.
                              Jag har kört en identiteskontroll. Det jag kan se i loggen är, att då jag startade programmet under dagen och samtidigt maximerade programfönstret, är att det står i loggen att minnet inte räcker till. När jag inte maximerar fönstret kommer inte den raden i loggen.

Annars kan jag inte se något märkvädigt i min logg. Det kan ju vara något jag missat i och för sig, vad är det jag skall hålla utkik efter?

Comment

Working...
                              X