Jag backade för säkerhets skull
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
problem med nya versionen
Collapse
X
-
Idag kl 16:00 satt jag och läste några PDF-dokument samtidigt som nya NAT var igång.
Då dök den klassiska Windowsvarningen upp:
"Nordnet Autotrader powerd by Autostock har stött på ett problem och måste avslutas
[Skicka felrapport]"
I och med att varningsfönstret var uppe startade naturligtvis inte NAT om. När man klickade på "skicka" avslutades NAT, startade om men hängde sig strax efter.
Comment
-
problem också med gamla versionen
Hej
Nu gav också den också den gamla versionen samma felmeddelande.
Maskinen stod för sej själv ett par timmar och femtiden då jag kom tillbaks hade programmet stoppat med samma felmeddelande.
Startade om maskinen , nu kom också den nya versionen med endast liten ikon, då man förstorade den samma fel inom några sekunder
Försökte på nytt, för att kunna säkerställa programversion, men hann inte.
då gav det ett annat meddelande:
"programmet har genererat ett undantag som inte kunde hanteras Process ID=e)x17f0(6128), tråd -ID 0x1490(5264) efter det det gamla meddelandet igen
henry
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inläggVilka versioner kör ni på?
Comment
-
versionen
Ja jag laddade från er hemsida för ett par dagar sedan, då jag fick problem med den nya versionen. Nu kommer jag inte åt att kolla den, eftersom programmet stänger förrän jag hinner se det.
Men om den inte automatiskt ändrat version är det den man laddar.
3.1.2.5 tror jag det är.
då jag försökt ladda fler gånger , och stängt av med aktivitetshandlarn, kom den en gång tillbaks av sej själv, så något tycks löpa i bakgrunden som inte syns.
henry
Comment
-
Jag hade liknande problem på en maskin som körde den senaste versionen med säkerhetsläge. Det är nog bäst att uppdatera programversionen från hjälpmenyn. Då
installeras den tidigare versionen.
Har du provat att avsluta processerna(2st) istället för programmet. Annars starta om datorn. Låt programmet starta upp och vänta ett par minuter. Uppdatera programmet.
Comment
-
fortfarande igång
Versionen som jag laddade och nu kör är 1.3.2.7
Den fungerar tillsvidare.
Kursdata.
jag har då lagt till bull omx x5 n samt några andra till nytillkomna sverige, samt sökt kursdata till dessa.
Följande oregelbundenheter :
xact bull saknar 3/10 i 15/30 min diagrammet
xact bull saknade i går kväll c:a 35 dagar i dagsdiagrammet, idag syns 16 staplar bakåt från idag, sedan en lucka på c:a 20 dagar utan staplar.
Xact gruppen laddade jag data 2 gånger 40 dagar bakåt-
på bull omx x5 n har inte kommit nån data alls (inga staplar i diagrammet) , trots att laddat dess data flera gånger, stängt programmet startat upp på nytt, laddat igen, men inga staplar syns. så jag får lov att vänta ett antal dagar igen förrän jag får bollinger band och andra ritade.
henry
Comment
-
BULL OMX N5 tror jag inte samlas in på Kundservice i dagsläget, så där finns inga data att ladda ner. Vi kan naturligtvis lägga upp även dessa men får bara data from idag och framåt.
Om du saknar data för XACT i dagsdiagram är det bara att ladda tex 50 dagar med Ersätt befintligt urbockat så fylls de dagar som inte har data nu.
Man kan även ladda en gång till, tex 10 dagar med Ersätt befintligt förbockat så skrivs intradaydata in även på de dagar där det kanske finns ofullständigt data nu.
Comment
Comment