Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

problem med nya versionen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Fredrik,
    Jag var tvungen att se efter vad det står för förinställda parametrar i min verision. (Version 1.9.9.8 )

Där står 12,26,9. Så det är tydligen den ordningen som ska gälla nu.

Last edited by LillWicke; 2013-01-17, 19:23.

Comment

Ursprungligen postat av LillWicke Visa inlägg
      Fredrik,
      Jag var tvungen att se efter vad det står för förinställda parametrar i min verision. (Version 1.9.9.8 )

Där står 12,26,9. Så det är tydligen den ordningen som ska gälla nu.

Ok, Tackar!

Comment

Felmeddelande "An error occurred while...

Hej,

Ett irriterande felmeddelande har börjat dyka upp på skärmen.

"An error occurred while attempting to show the application. The error is:{0}"

Det dyker upp direkt när man startar NAT och klicka man ok, så är den tillbaka efter ett par sek.

Någon som har sett det här förut? När jag uppdaterade programversion förra veckan så försvann felet, men kom tillbaka igen ett par dagar sedan.

NAT verkar funka som den ska trots felmeddelandet...

/Peter
        Attached Files

Comment

Ursprungligen postat av petersi Visa inlägg
          Hej,

Ett irriterande felmeddelande har börjat dyka upp på skärmen.

"An error occurred while attempting to show the application. The error is:{0}"

Det dyker upp direkt när man startar NAT och klicka man ok, så är den tillbaka efter ett par sek.

Någon som har sett det här förut? När jag uppdaterade programversion förra veckan så försvann felet, men kom tillbaka igen ett par dagar sedan.

NAT verkar funka som den ska trots felmeddelandet...

/Peter

Jag vet att detta meddelande kommer upp då man försöker starta NAT fastän programmet redan är öppet eller håller på att öppnas. Du kanske får meddelande vid andra situationer?

Comment

Rutan kommer upp direkt oavsett vad jag gör efter start(endast ett klick) och ligger kvar där hela tiden, trycker jag ok, så kommer den tillbaka efter 3-4 sek.

/Peter

Comment

Stäng alla processer som heter autostocktrader.exe så kan du starta programmet igen normalt.

Comment

Det funkar, men efter att jag stängt av obemannad säkerhet. Ev. så började problemet när jag slog på den.

Comment

Kör en integritetskontroll på databasen i Inställningar > Egenskaper för hela programmet för att utesluta databasproblem.

Comment

Ska man kolla i deblog efter något speciellt eller kommer det upp ett meddelande om det är något fel i databasen?

Comment

Japp, Deblog sparar all info från integritetskollen. Sök efter error och size.

Comment

Jag hittade det här i deblog.. det finns ytterligare 5 st med samma fel
                        2013-04-19 14:41:14.905 Size Day Error MID36D3BFA 20111130 Offset=159693 Längd=3175755 Fil C:\ProgramData\NordnetAutoTrader\Data\SUB050\F02503.FI

Comment

Ah, då rekommenderar jag nog att öppna Starta > Underhåll kursdatabaser och kryssa för samtliga listor, samt alternativet Komprimera databaser på disk och Verkställ.

Det bör rensa bort alla offset och size-errors.

Deleta Deblog efter och kör en ny integritetskoll för att bekräfta.

Comment

Working...
                          X