Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ser ej senaste dagsstapel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ser ej senaste dagsstapel

    Hej.
    Jag har NAT på 2 datorer där den första står på för handel och den andra har jag mest för lite tester och sånt ibland.
    I den första som har version 1.3.3.7 så ser jag inte dagens stapel när man väljer dagsupplösning utan man ligger alltid en dag efter, det går heller inte att scrolla "in i framtiden" utan staplarna blir bara färre och utdragna i sidled istället.
    Så är det inte på den andra datorn som har version 1.3.2.12, där ser jag dagens stapel och det går att scrolla framåt tills staplarna försvinner i vänsterkanten.
    Varför kan ja inte se dagens stapel på den nyaste versionen??

  • #2
    Det är ett redan noterat fenomen, det rättar till sig om du byter upplösning och går tillbaka till Dagsstaplar. Vi kommer med ett service pack efter Pro- och Light-releasen som rättar bla det.

    Comment


    • #3
      Hej,
      Är ny kund. Har ett problem! Kan inte se annat än dagskurser på ex. SEB A, OMXS30, DAX.
      Däremot funkar intradaystaplarna på andra objekt.
      Vad har jag gkort för fel?
      Mvh

      Comment


      • #4
        Hej! Hm, är det bara just de tre objekten som inte får data?

        Funkar resten av LargeCap Sthlm?

        Kontrollera i "Inställningar > Anpassa kursinsamling" så att de listor du vill få kurser på är förbockade. Spara och starta om programmet.

        Om det fortfarande inte fungerar, markera tex SEB och klicka ENTER så kommer "Basuppgifter för instrument" upp.
        Här ska man kunna se att kryssalternativet "Med i mastertabellen och får kurser" är ikryssad. Annars kryssa för och spara. Starta om igen.

        Fungerar inget av ovanstående får du väldigt gärna ringa så loggar vi in via Fjärrsupport och undersöker lite närmare.

        Comment

        Working...
        X