Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med Symphony

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Problem med Symphony

Hej.
    Har problem med att symphony inte gör det den säger att den skall göra via sms. Det vill säga att den skickar ett sms tex idag att den skall göra exit sedan några minuter senare så skickas signal på short 50 och sedan short 25. När jag går in på nordnet för att kolla så är inget av detta gjort utan jag ligger kvar på long 50. Det har varit så här några gånger nu och jag undrar vad det kan vara för fel? Jag har VPS cloud så det kan ju inte vara min dator det är fel på och jag har följt instruktionerna med installering av symphony exakt enligt hemsidan... dessutom har ju position bevisligen tagits under dessa 2 veckor jag haft symphony men det verkar inte funka ibland helt enkelt..!!!? Vad göra??
    Mvh Nicklas

Det fungerade på vår kundmaskin. Inga andra rapporter. Om allt är uppsatt korrekt kan jag bara tänka mig att det är något problem med licensen. Dvs sms kommer men ingen signal till NAT. Rikard kan du kolla?

Tillägg: Hur ser det ut i NAT, har du fått in kurser för K-terminen. Skulle du kunna kolla den senaste traden.
    Last edited by Henric; 2012-10-31, 20:25.

Comment

Jo, NAT fungerar, men jag är ju inte uppkopplad alltid, men det skall väl inte göra nån skillnad då jag dessutom kör cloud? NAT borde sköta allt själv, eller?
      Jag har kollat instruktionerna ett antal gånger och det enda jag tycker är konstigt är att man endast markerar symphony config i script dialogen och inte symphony long custom eller short custom också? Men som sagt symphony tar ju position lite då och då, så det känns inte riktigt som att det är där felet sitter...
      Mvh Nicklas

Comment

Senaste traden för k- terminen gjordes 26 oktober kl 10:16 och symphony sålde och gick ner till 50 long i position.

Comment

Har du kursdata för hela dagen idag om du tittar i 1 minuts upplösning för terminen? Vi tittar gärna in via Fjärrsupporten imorgon.

Comment

jodå, jag har hela dagen utom mellan 1500 och 1545. 1546 finns kursdata och då blev det en stor nedgång just den minuten, detta genererade en signal från symphoni att gå exit samt att gå short 50, men inget av detta inträffade i verkligheten...

Comment

Så något har hänt mellan kl 15 och 15:45? Det undersöker vi.

Comment

Kollat lite mer detaljerat och på k-terminen saknas data mellan 1514- 1604 och på omx grafen saknas data mellan 1516-1546 och det var ju mellan den här tiden som symphony vill göra exit samt gå ner till short 50 och andra sidan så finns det data resten av dagen och 1723 ville symphony gå ner till short 25, men någon sådan trade gjordes inte trots att det finns data... så jag får inte någon riktig röd tråd på problemet.
                Mvh Nicklas

Comment

Eftersom att det inte finns några andra felrapporter löser nog Rikard det med support i morgon.

Comment

Working...
                  X