Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Larm/meddelande-logg?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

När man har fel i ett eller flera script så kan det bli fullt i Larm-fönstret, det larmar en massa men det kommer ingen mer text i fönstret. Det går heller inte att radera texten för det blir samma text igen direkt efter.
    Finns det lagrat någon annan stans vad det är som larmar även om det inte står med i fönstret?
    Om det alltså finns mer info i "mess-filen" än det finns i larmfönstret?
    Last edited by mikola; 2012-11-13, 17:19.

Comment

Om det är ett script som slår bakut och ligger och larmar kontinuerligt, tas bara första gången som scriptet larmar med i larmfönstret. Förmodligen är det så även i mess-filen annars skulle den lätt kunna bli ohanterlig.

Comment

Det är inte just Larm som kommer utan "orderskurar" och det är på flera instrument och olika ordermodeller men jag har ju gjort dom själv så det är inte så konstigt att det inte funkar.
        Har gjort om en del ikväll så får se om det blir bättre men det hade underlättat om man visste vad det är som händer när datorn står och plingar i ett.

Comment

Plingar det hela tiden? Får du larm i fönstret samtidigt?

Comment

Plingandet går i perioder när scripten blir sanna och i början på dagen ser jag va som händer i larmfönstret men fortsätter scripten att skicka ordrar oavbrutet i timmar så blir det så fullt att den inte skriver ut mer. Är det då nåt annat script som börjar vet jag inte vad det är för script som jobbar.
            Igår köpte den slut på hela depån fast det finns med innehavskontroll
            Jag är inte hemma på dagarna och kan stänga av.
            Men får se om ordermodellerna blir bättre med "stega till sekvens 1 " istället för "loopstart"

Comment

Har du någon delay från lasttrade?
              Är scripten korrekta inklusive innehavskontrollen och med delay ska det inte ske.

Comment

Ursprungligen postat av mikola Visa inlägg
                datorn står och plingar i ett.

Jag är inte hemma på dagarna och kan stänga av.
                Om du hör datorn när du inte är hemma så måste du ha ena sju-jäklars högtalare.

Comment

Det låter som att något är rejält fel här, om det plingar hela tiden måste ju något ligga och larma konstant eller om något script inte klarar syntaxkontrollen - då får man också pling-ljud när det körs.

Comment

Ursprungligen postat av LillWicke Visa inlägg
                    Om du hör datorn när du inte är hemma så måste du ha ena sju-jäklars högtalare.

hehe
                    jag måste ju åka hemifrån för jag står inte ut med oljudet

syntaxkollen är ok och jag ska väl få ordning på alla parenteser och grejs till slut

Comment

Ursprungligen postat av mikola Visa inlägg
                      hehe
                      jag måste ju åka hemifrån för jag står inte ut med oljudet

syntaxkollen är ok och jag ska väl få ordning på alla parenteser och grejs till slut
                      Har du provat editorn Notpad++
                      Om inte, så har du lita att läsa här:
                      http://www.autostock.se/vbulletin/sh...ghlight=notpad

Comment

Körde NP++ idag och var inne och ändrade lite i färger och fonter. NP++ Dog och kan inte startas igen. Känner igen detta från tidigare år men trodde dom fått ordning på det.

Så jag fortsätter köra EditPlus2. Superenkel att anpassa och inte alltför mycket i menyerna som man inte använder. Finns allt som NP++ har, färgkodning, clips och kodersättning. Även för NAT.

Kan köras utan installation direkt från ett usb.

Kostar tyvärr lite men det är det värt.
                        Må gott
                        **Vincent

Comment

Working...
                        X