Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Går inte att logga in via NAT idag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ett förtydligande:

    Error# -940
    Error# 95910
    Out of Memory
    u4freeDefault

    Out of memory verkar konstigt, det har den aldrig fått förr.

    Comment


    • #17
      Hm, programversion?

      Comment


      • #18
        1.3.3.7
        dll 9.3.3.7

        Comment


        • #19
          Fick också Codebase error.

          Jag gjorde enligt följande,

          Stängde av internet.
          Därefter komprimerade jag databaserna på disk under fliken underhåll kursdatabaser.
          Då hängde sig programmet när komprimeringen var klar.
          Efter omstart verkar det dock vara ok.

          Comment


          • #20
            Cerion, kommer du in alls i programmet så att du kan köra komprimering av databaserna? Annars får man kanske åtgärda den enligt den här tråden:

            http://www.autostock.se/vbulletin/showthread.php?t=2978

            Comment


            • #21
              Tack, jag provar det.

              Comment


              • #22
                Skulle man inte kunna tänka sig att NAT kompletteras med valet "shemalagd komprimering" vid någon dag/natt/tid som man själv väljer? Det är annars lätt hänt att man glömmer bort detta.

                Personligen skulle jag välja 1 gång/vecka natten mot måndag.

                Comment


                • #23
                  För övrigt tycker jag att Nordnet får skäpa till sig.

                  Jag har också varit drabbad av inloggningsproblemet idag, (förmodligen samtliga som kör NAT). Resultatet blir ju att man förlorar en hel handelsdag, om man inte startar om programmet efter det att felet åtgärdats. Skulle man ligga med ett innehav som går åt fel håll och programmet inte kan agera kan det kosta en förmögenhet.

                  Att NAT kompletteras med ett upptäckande av dessa fel följt av en automatisk omstart är naturligtvis ett måste.

                  Comment


                  • #24
                    Vi ( och Nordnet ) försöker naturligtvis täppa till alla ev källor till problem som kan uppstå. Det här var ett fel i ett kvalitetssäkringssystem som införts och vars syfte är att förhindra andra fel. Det blir bättre och bättre med tiden, men det är inte alla situationer som kan förutses. NAT kan inte heller detektera precis allt, även om det mesta faktiskt täcks in i nuläget. Vissa saker behöver vi gå ut med emailutskick för, vilket gjordes idag.

                    Comment


                    • #25
                      Mailutskick???

                      Jag har inte fått något mailutskick. Hur många andra är det som heller inte fått något?

                      Comment


                      • #26
                        Jag har fått 2 mail om problemet idag.
                        Men har inte varit hemma och kunnat starta om NAT (den stod på Code base error när jag kom hem kl 19)
                        Sen har WinUpdate varit i farten idag oxå och startat om datorn fast man inte ville det... och det måste hänt före NAT-felet.

                        Comment


                        • #27
                          Windows update kan man ju ställa in på att visa när det finns nya uppdateringar och sedan hämta och installera när man tycker att det passar

                          så har jag haft i flera år

                          Sedan finns det ju fina program som logmein och teamviewer som man kan använda till att titta till ibland med mobilen så att det rullar på som det ska

                          Comment


                          • #28
                            Jag lyckades komprimera databaserna innan NAT hängde sig igen. Dock så var nog databasen korrupt (eller något), så programmet fortsatte att hänga sig gång på gång. Efter en full delete på \Data\ så verkar det ha stabiliserat sig. Pew.

                            Comment

                            Working...
                            X