Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ingen kursuppdatering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ingen kursuppdatering

    Är man rättslös vid en situation som idag om man sitter med en position som går fel, man kan ju inte ta sig ur och SL är värdelös, någon som vet ?

  • #2
    Jag har precis varit i kontakt med Öhman och handel i deras cert och minifuttar fungerar trots börsens stopp, så här kan man i alla fall ta sig ur en position. Spreadarna blir väl inte riktigt lika bra som vanligt, men man sitter åtminstone inte "inlåst".

    Comment


    • #3
      Så med termin sitter man med skägget i brevlådan ?

      Comment


      • #4
        Ingen rolig situation.
        Beroende på antal kontrakt och tillängligt kapital på depån kanske det går att hedga ur positionen med minis.

        Comment


        • #5
          N,ja jag är väl inte direkt orolig men det borde ju finnas ett ansvar när man inte levererar det kunden betalar för.

          Comment


          • #6
            Jag pratade med en mäklare på Nordnet, mäklaren hade ingen aning om vad eller när det blir fixat. Inte heller hur det startas upp igen, eventuellt med en call.
            Snart två timmar har gått och ingen information om vad som händer.
            Berra

            Comment


            • #7
              "Tack för att du kontaktar CMC Markets. Sweden 30 är baserad på futures priser. Tyvärr skickar inte Stockholmsbörsen dessa priser till oss då de har ett teknisk fel. De har meddelat oss att det kommer att vara nere till och med klockan 12 eventuellet längre. Tills dess kommer vi tyvärr inte att kunna erbjuda några priser."
              Jörgen

              Comment


              • #8
                Då är det inte bara jag som gör fel ibland

                http://www.svd.se/naringsliv/nyheter...en_7708362.svd

                Comment


                • #9
                  Klippt från kommentarer DI
                  "En teknisk incident som lett till ett oönskat beteende i handelssystemet", är hans beskrivning av felet.



                  På min skärm var det 4.294.967.290 st OMX Dec futures på bid. Var det en order på så många eller visade systemet fel? Får vi något mer preciserat svar?

                  Den verkliga volymen på köpsidan var -6 (alltså negativt antal!) kontrakt. Gissar att systemet du tittade i omvandlade den siffran till ett mycket stort heltal. Uppenbarligen var det den negativa volymen som fick handelssystemet att stanna.

                  Comment


                  • #10
                    Borde ha blivit ett skapligt säkerhetskrav på den ordern?

                    gäller inte samma regler för alla vad gäller säkerheter?

                    Comment


                    • #11
                      Ursprungligen postat av eric Visa inlägg
                      Borde ha blivit ett skapligt säkerhetskrav på den ordern?

                      gäller inte samma regler för alla vad gäller säkerheter?
                      46 biljoner SEK

                      Comment


                      • #12
                        http://www.di.se/#!/artiklar/2012/11...derivathandel/

                        Comment


                        • #13
                          Tidigare handelsstop i standardiserade OMXS30-derivat hävt

                          Det tekniska problemet hos Nasdaq OMX Nordic är nu löst och handeln i indexderivat med OMXS30 som underliggande återupptas kl. 14.05. Den kontinuerliga handeln i OMXS30-terminen föregås av en call som inleds kl. 14.00.
                          Berra

                          Comment

                          Working...
                          X