Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppdatera ordermodeller?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Uppdatera ordermodeller?

Hej,

Jag har nyligen köpt Autotrader och försöker lära mig använda programmet.

Har läst i manualen att det ska finnas ett val i hjälpmenyn: "uppdatera standardmodeller", förutom "uppdatera programversion". "Uppdatera standardmodeller" finns ej med i mitt program.

Antar att funktionen tagits bort i senaste versionen av programmet och att ordermodellerna uppdateras när man väljer att uppdatera programversionen samt att man inte hunnit ändra i manualen?

Tacksam för svar.
    Last edited by Jonas; 2013-01-06, 12:21.

Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Antar att funktionen tagits bort i senaste versionen av programmet...
    Den finns kvar för mig. Ligger under Hjälp-menyn.

Comment

har du programversion 1.9.9.7 (d.v.s. Den version som las ut 2013-01-01)? Mycket märkligt isåfall.

Tacksam för svar från flera och att ni kollar vilken programversion ni har.

Comment

Skulle vilja att Rickard Nilsson kollar upp detta! D.v.s. Varför finns det inget alternativ i hjälpmenyn som heter "uppdatera standardmodeller" i den version av programmet som laddas ner via länk i mailet "orderbekräftelse Nordnet Autotrader Bas". Versionen som laddats ner är 1.9.9.7 d.v.s. Senaste versionen.

Comment

Jag har NAT Pro 1.9.9.7 och där finns Uppdatera standardmodeller i Hjälpmeny.
          Vet inte om det nu sedan Pro kom, skiljer något mellan mellan Pro och vanliga NAT.

Comment

Last edited by Jonas; 2013-01-06, 14:54.

Comment

Det är nog bara att remote-konfiggen inte hunnit laddas ner ännu, du kanske har installerat nu under helgen?

Alternativet för uppdatering standardmodell kan läggas till manuellt genom att öppna filen

autostocktrader.ini

som ligger under:

c:/programdata/nordnetautotrader

Avdelning:

[Products]
              P01=1000|1000
              N01=Uppdatera standardmodeller
              N01en_US=Update standard models

Spara filen och starta om programmet så ska menyalternativet finnas.

Comment

Laddade ner i fredags. Har uppdaterat programversion sedan dess.

Raderna som du nämner finns redan i autostocktrader.ini! Det är alltså ingen lösning att ändra texten manuellt!

Problemet kvarstår....
                Last edited by Jonas; 2013-01-06, 16:21.

Comment

"[Products]
                  P01=1000|1000
                  N01=Uppdatera standardmodeller
                  N01en_US=Update standard models
                  [Stochastic]
                  $par1=14
                  $par2=3
                  $par3=3
                  $par4=S"

Dessa rader står i min autostocktrader.ini. Menyalternativ "Uppdatera standardmodeller" finns alltså inte trots detta!
                  Last edited by Jonas; 2013-01-06, 16:23.

Comment

Märkligt, har aldrig hört om det tidigare men självklart tar jag en titt via Fjärrsupport om du har möjlighet att ringa på torsdag ( tillbaka från semester då).

Comment

Working...
                    X