If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag kör äldre version från innan Pro släpptes och inga signaler. Trode först det var därför, men ser nu denna tråd. Så det borde inte vara program versionen i sig som är problemet om ni andra kör senaste...
Eftersom att ni får sms har signalen skickats från oss till cloudservern hos Autostock.
Jag ska återkomma så fort jag har fått tag på Rikard.
Det kan(inget bekräftat) vara något inställning i den nya versionen(felsökning hos Autostock pågår).
Även de som kör på en maskin utan uppgradering till Pro, fastän har en prolicens, skulle i så fall också fått problem.
Rickard återkommer med information.
Vi undersöker varför en del fått signalen sent eller inte alls idag, och skulle vara hjälpta av att veta vilka som startat programmet idag eller som haft det igång sedan igår kväll.
Ni som haft signalproblem idag, vilka kör Pro-licens? Är det någon som haft problem som inte har Pro-licens?
Vi undersöker varför en del fått signalen sent eller inte alls idag, och skulle vara hjälpta av att veta vilka som startat programmet idag eller som haft det igång sedan igår kväll.
Ni som haft signalproblem idag, vilka kör Pro-licens? Är det någon som haft problem som inte har Pro-licens?
Ingen signaler alls idag (ACDC och Symphony light).
Startade programmet idag tidig morgon.
Har Pro-licens och senaste versionen 1.9.9.8
Edit: Fick både SMS och mail från autostock om dagens affärer skall tilläggas.
Allt ok idag, men kollade förra veckan och har istället ingen NAT-signal tors/fre, endast SMS/email. Kör ej pro och uppgraderade till 1.9.9.8 igår.
Version 1.9.9.7
9/1: Ok för symphony, 3 signaler
10/1: Exit DAX, ingen NAT-signal men SMS.
11/1: Symphony, ingen NAT-signal men 2 SMS.
13/1: omstart av VPS och NAT
14/1: uppgradering till 1.9.9.8
15/1: OK med 5 NAT-signaler från symphony och ACDC. (dock ingen sms för ACDC short)
Vet inte om detta är samma problem men någon gång efter 12:13 kom inget larm i larmfönstret, vilket det borde, och order fungerade inte, celler visade tokiga värden.
Manuell köp från programmet fungerade och räddade mig.
Tackar för info! Felet lokaliserat och åtgärdat. Det visade sig att ett php-script på backupservern inte returnerade rätt kod till Pro-licenser. Programmet har inbyggd re-routing om man missar kontakten med primärservern, och då flyttas licenshanteringen över till en backupserver tills kontakten är återupprättad med primärservern. Problemet nu var att Pro-kodade licenser fick fel kod från backupen och därmed aldrig hittade tillbaka till primärservern. Det är löst nu, vi har testat och konstaterat att 3 installationer som hade hamnat på backup idag vid något tillfälle hittade tillbaka helt av sig själv nu när php-scriptet rättats.
Hej!
Jag fick liknande problem idag att scripten inte gick till avslut någon gång efter kl 10. Jag startade om NAT strax före kl 15 och då hoppade scripten igång. Kan det vara så att vid omstart så hamnade jag på primärservern och inte backupservern som hade problem. Har skickat deblog och tradelog till Rikard.
mvh
Bertil
Comment