Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Inga depåinnehav

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Inga depåinnehav

Om jag startar NAT med "fel" konto och sedan växlar över till det konto där jag har ett innehav så ser jag inte detta innehav. Inte heller syntes mina avslut. När jag nu ändrade default konto i ini filen så funkar det normalt.

En liten bugg....

Tanken är att programmet själv skriver in default-konto i ini-filen. Annars blir det fel.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
      Tanken är att programmet själv skriver in default-konto i ini-filen. Annars blir det fel.
      Det var först när jag hackade filen som jag fick det att fungera. (Mest för att jag inte hittade i hastigheten var jag ändrar defaultkonto.

MEN borde det inte funka att byta depå grafiskt och då se innehaven på den depån?

Comment

Har du bytt default-konto hos Nordnet efter programinstallation? Eller har det aldrig fungerat?

Comment

Har du bytt default-konto hos Nordnet efter programinstallation? Eller har det aldrig fungerat?
          Ja jag har nyss bytt defaultkonto hos Nordnet.

Förtydligande: Jag har alltså inte förändrat något på NAT på senare tid förutom att NAT har blivit pro. Men jag går ifrån (tillfälligt?) terminer och byter därmed depå till min kapitalförsäkring.
          Last edited by Tradern; 2013-01-23, 19:33. Anledning: Förtydligande

Comment

Ah, då kan vi nog säga att det borde fixas. Det räcker med att radera kontonumret i ini-filen så skriver NAT själv ner det nya numret. Så en ändring att det görs helt automatiskt borde nog göras.

Comment

Ah, då kan vi nog säga att det borde fixas. Det räcker med att radera kontonumret i ini-filen så skriver NAT själv ner det nya numret. Så en ändring att det görs helt automatiskt borde nog göras.

Det låter bra, men ska man inte kunna växla konto och se innehaven för respektive depå inte bara den som är defautl. Kanske det var det du menade skulle fixas...

Comment

Working...
              X